Visslarr Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Hei. Vi har nettop funnet ut at vi har piggsvin under terassen vår. Foreløpig har vi sett tre stykker, og vi er litt usikre på om det er flere. Vi fant dem først når vi var ute og plukket snegler, grunnet att det er så mange av dem nå. Så lurte jeg på hva vi skal gjøre med dem? Leste på wikipedia att de spiser snegler, så kanskje man kunne dratt nytte av dette? Eller skal vi helt enkelt la dem være og kanskje sette ut litt mat til dem i ny og ne? Eller skal vi ringe noen som kan ta hånd om dem? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 La de være, det er jo knall å ha en bande med sneglespisere i hagen. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) La dem være. Pinnsvin er ville dyr so klarer seg helt selv. De hjelper også mot snegler. Jeg hadde ikke satt ut mat til dem heller, da dette kan gjøre at de over tid blir avhengig av deres mating. Det beste vil være å la naturen gå sin gang. Endret 20. juli 2010 av Antatra Lenke til kommentar
Visslarr Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Hehe ok, tusen takk for alle svar. Litt rart å ha dem under der, med tanke på all den støyen som vi lager. men men Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Pinnsvin er nattaktive dyr, så de sover nok greit gjennom støyen på dagen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Min dysleksi slo til på topicen og jeg leste PINGVINER under terassen. Noen som gjorde at jeg trodde noen trollet, da pingviner skjeldent er å finne i norsk natur og enda mer skjeldent er under Terassen, det hjalp ikke da jeg hoppet over første post og leste første svar, som var La de være, det er jo knall å ha en bande med sneglespisere i hagen. Noe som bare gjorde meg mer forvirret. først når jeg kom til andre svar greide hjernen min å lese hva dette egentlig gjalt Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hvor lever piggsvin egentlig? Så et i trondheim for første gang, det var litt artig. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 De finnes i skogen, ved dyrket mark og i tettsteder så lenge det er hager å kose seg i. Før fantest de nesten bare på østlandet, men har nå spredd seg til vestlandet og nord til trøndelag Lenke til kommentar
Visslarr Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Fordi området rundt oss var jo før skog osv, så er nok derfor. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hvor lever piggsvin egentlig? Så et i trondheim for første gang, det var litt artig. Første gang?? Tuller du? Jeg har vel sett en 50-100 jeg gjennom livet... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hvor lever piggsvin egentlig? Så et i trondheim for første gang, det var litt artig. Første gang?? Tuller du? Jeg har vel sett en 50-100 jeg gjennom livet... Nei jeg tuller da ikke. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hvor lever piggsvin egentlig? Så et i trondheim for første gang, det var litt artig. Første gang?? Tuller du? Jeg har vel sett en 50-100 jeg gjennom livet... Nei jeg tuller da ikke. Lite pinnsvin der du bor da? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ja tydligvis? Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ja tydligvis? mkay. Men du vet du ikke bør gi dem melk? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg har ingen planer om å gi noen melk, nei. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Good good. I tilfelle du ikke visste. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Dagens sporty Piggsvin foretrekker rusbrus og jello-shots Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Dagens sporty Piggsvin foretrekker rusbrus og jello-shots Oh yeah! Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Pinnsvin skal IKKE ha melk, fordi de kan bli veldig dårlige i magen av det, fodi de ikke bryter ned et av enzymene i melken. I stedet kan du gi dem brødbiter oppløst i vann, eller satse på at de livnærer seg på de fæle sneglene i hagen din. La dem i allefall være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå