robertaas Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Har lurt på dette i snart 2 år. Ikkeno tull, den er ekte. Endret 19. juli 2010 av robertaas Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Sjekk med Geir Drange, han har god peiling. http://insectmacros.com/ Lenke til kommentar
;_; Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 *mine innlegg* Bruker Diskusjon.no Dynamisk og jeg har dermed ikke tilgang til "Legg til i favoritter" knappen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Syns det ser ut som en "Assassin Bug" kanskje med egg på ryggen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Hvor fant du bildet?I kameraet mitt, men jeg tok bildet i Siem Reap om det er det du er ute etter. Syns det ser ut som en "Assassin Bug" kanskje med egg på ryggenSøkte på mange bilder og fant ikke noen som liknet noe særlig. Ser også ut som om "Assassin Bug" legger egg på vanlig vis og ikke lar dem gro på siden av kroppen. Endret 19. juli 2010 av robertaas Lenke til kommentar
EIFF Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Det er en tege av et slag, nærmere enn det klarer jeg ikke å komme. Tviler likevel på at det er en rovtege/"Assassin Bug", da disse vanligvis har kamuflasje-farger og ofte er mørke. Utvekstene dens vil jeg tro enten er egg, en del av kroppen eller parasitter/sykdom. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Det er en tege av et slag, nærmere enn det klarer jeg ikke å komme.Tenkte på det pga. kroppsformen, men har ikke sett dem med hodet på stilk eller med så store bein. Lenke til kommentar
EIFF Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Noe som kjennetegner teger er at de har sugesnabel og et mer eller mindre tydelig trekantet scutellum. Denne tegens scutellum er veldig tydelig, trekantet og mørkt, se vedlagt bilde: Ellers er det registert for vitenskapen ca. 40 000 arter av teger, så det er garantert mye variasjon innen gruppen. Du kan jo eventuelt prøve å kontakte et universitet i Kambodsja og se om ikke de kan gi deg bedre svar. Endret 20. juli 2010 av EIFF Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Får prøve om det er noen med peil i Norge først, kanskje også ta med bildet til zoologisk museum. Er spent på hva dette er. Lenke til kommentar
EIFF Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Av ren nysgjerrighet, hvilken størrelse var det ca. på insektet? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Om jeg husker det riktig var selve kroppen ca. 1,5 cm. Lenke til kommentar
Filosofi Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 send det til illustrert vitenskap, der får du kanskje svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå