Gjest Helle Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Pijus har helt rett. Og meg bekjent er han ikke mer enn 15 år Forhåpentligvis går tiden fremover for pijus'n også. 15 år da han ble medlem i 2008. Men han må være KJEMPEDIGER så mye han har trent i disse årene. Og spist sundt. Ære være deg Pijus. Og med all den samlivseksperisen i så ung alder må du være alle kvinners drøm. Spesielt fordi du er så SKRÅSIKKER på alle ting. Tenk om jeg kunne få møte en noen år eldre utgave av deg. Sukk... Hilsen Helle 2 Lenke til kommentar
Gjest Helle Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Dette er nok en jævlig klisje å komme med, men for mitt vedkommende løste det aller meste seg etter å ha lest litt om PUA. Du kan jo ta en titt selv Og du da Bjarnemann. Hele 20 år du. Hva får deg til å tro at jenter ikke vet om PUA? GFjennomskuer dere og ler seg flate av dere? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hva er det med deg? Dette er personangrep. Sier alderen min så mye på intelligensen? Du høres hvertfall ikke så smart ut. Jeg leser jeg også og følger med. Og hva får deg til å tro at du vet noe som helst om PU? Det finnes to spill innenfor det, rutine og natural. Ja, de som leser om PUA vil lett klare å avsløre rutine (de som har lest mystery methode og the Game ..). Men hva med de som kjører natural da? Vet du i det heltatt hva natural går ut på? Nei.. Så hold den forbanna kjeften din igjen. Ihvertfall noen som prøver å gjøre noe. 1 Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 La oss få en ting overståttt. Jenter bryr seg ikke nødvendigvis om utsende. Tror du caveman (ja.. han du stammer fra) hadde et speil? "Ohh.. NO PIMPLE!".. Nei.. Men selfølgelig er det et par prosent av jentene som bare MÅ ha en good-looking fyr. Selvtilit er nøkkelen. Å forekempel få bedre utsende kan forbedre selvtiliten ennormt. Begynn å tren, kjøp nyeste mote (lag din egen stil btw) og ja.. gå med hodt langt opp, ikke ned. Og en annen ting. Mange som er ny på jenter og slikt tror at penger og romanntikk kan løse det meste. Du trenger ikke å ha den dyreste klokken eller de dyreste klærene. Jentene bryr seg ikke, så ikk fall i den fellen. Har mange venner som tror det. Og synspunktet dems er noe slikt "Om jeg viser fram denne 5000kr klokken vil alle jentene bare storme over meg". Du vil da ikke bli en forsørger? thii. Å IKKE fall i fellen med å være "god-boy" som gjør alt for hun. Hun har slike! Jenter har gutter som kjøper middag for dem og ordner opp i alt det der. Rollen din er å være den gutten som bare hun må ha. Du må skille deg ut, vise at du har verdi å gi. Å bevare meg vel hva du vet om oss jenter. Må le. Og du er bare 17 år? Helledussen. Nå vet jeg ikke hva svaret ditt gikk ut på, men det han sier stemmer ganske bra, enten han er 15 eller 30. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) La oss få en ting overståttt. Jenter bryr seg ikke nødvendigvis om utsende. Tror du caveman (ja.. han du stammer fra) hadde et speil? "Ohh.. NO PIMPLE!".. Nei.. Men selfølgelig er det et par prosent av jentene som bare MÅ ha en good-looking fyr. Selvtilit er nøkkelen. Å forekempel få bedre utsende kan forbedre selvtiliten ennormt. Begynn å tren, kjøp nyeste mote (lag din egen stil btw) og ja.. gå med hodt langt opp, ikke ned. Og en annen ting. Mange som er ny på jenter og slikt tror at penger og romanntikk kan løse det meste. Du trenger ikke å ha den dyreste klokken eller de dyreste klærene. Jentene bryr seg ikke, så ikk fall i den fellen. Har mange venner som tror det. Og synspunktet dems er noe slikt "Om jeg viser fram denne 5000kr klokken vil alle jentene bare storme over meg". Du vil da ikke bli en forsørger? thii. Å IKKE fall i fellen med å være "god-boy" som gjør alt for hun. Hun har slike! Jenter har gutter som kjøper middag for dem og ordner opp i alt det der. Rollen din er å være den gutten som bare hun må ha. Du må skille deg ut, vise at du har verdi å gi. Å bevare meg vel hva du vet om oss jenter. Må le. Og du er bare 17 år? Helledussen. Du må være en av de jentene som vet det å utnytte stakkars gutter/menn med lav selvtillitt. Som de andre sier, alder har ingenting å si, så lenge du vet hva du snakker om. Jeg har også blitt "utnyttet" av jenter, pga jeg alltid har hatt bil siden jeg fikk lappen som 19-åring... Tenkte på den tiden at jeg kunne legge inn noen aksjer, og få meg noe. Er ikke stolt over det. Noen jenter som vet at de er en 10'er, vet det å spinne folk rundt fingeren. Når guttene ikke spinner, så finner de andre å spinne. Så jeg støtter Pijus i det han sa, samme hvor gammel han er. Endret 20. juli 2010 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Å bevare meg vel hva du vet om oss jenter. Må le. Og du er bare 17 år? Helledussen. Typisk forsøk på å oppnå et psykologisk overtak når man ikke finner motargumenter. Det er en grunn til at så mange menn reiser til Thailand når de finner ut at norske kvinner ikke bare er ekstremt promiskuøse, men til og med stolte av det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Helle Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hva er det med deg? Dette er personangrep. Sier alderen min så mye på intelligensen? Du høres hvertfall ikke så smart ut. Jeg leser jeg også og følger med. Og hva får deg til å tro at du vet noe som helst om PU? Det finnes to spill innenfor det, rutine og natural. Ja, de som leser om PUA vil lett klare å avsløre rutine (de som har lest mystery methode og the Game ..). Men hva med de som kjører natural da? Vet du i det heltatt hva natural går ut på? Nei.. Så hold den forbanna kjeften din igjen. Ihvertfall noen som prøver å gjøre noe. Mitt poeng er hvorfor usikre voksne menn må utgi seg som skittunger for å innrømme sin usikkerhet. Det er dette PUA går ut på. Dette gjeder ikke bare deg her inne. Men hvorfor være redd for å innrømme sin usikkerhet? Er dere så redd for oss damer? Vi er ikke slike monstre som dere tror. Vi er faktisk usikre vi også. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Å bevare meg vel hva du vet om oss jenter. Må le. Og du er bare 17 år? Helledussen. Typisk forsøk på å oppnå et psykologisk overtak når man ikke finner motargumenter. Det er en grunn til at så mange menn reiser til Thailand når de finner ut at norske kvinner ikke bare er ekstremt promiskuøse, men til og med stolte av det. Og fordi en 60 år gammel mann kan reise hjem med en stram 30 åring Men uansett, det Pijus peker på her ser jeg overhodet ikke noe feil med. Kanskje du ikke er jenta som ble tatt kontakt med av 30 forskjellige gutter hver gang hu var på byen, men dette emnet har jeg diskutert utallige ganger med venninner, kjærester og ekskjærester. Kanskje jeg kan si meg litt uenig i første setningen til Pijus. Utseende har faktisk en del å si, men bare til den grad at jenter tester mye mer ut hvor kongruent selvtilliten din er hvis du kanskje ikke er den standard typen hun ville gått hjem med. Jeg vil anbefale OP å ta en titt på litt PUA stoff, gjerne send meg en PM hvis du vil ha en liten introduksjon og anbefalte artikler som kan få deg på rett vei. Har noe alà samme historie som deg, men i dag lever jeg et liv jeg bare kunne drømt om for noen år tilbake. Og Helle, de "PUA" folka du ler av med venninnene dine er ikke PUA sjekkere. En god og ekte PUA sjekker ville ikke underholdt deg som en dansende ape hvor du kunne ledd av væremåten hans, en god sjekker ville eskalert på deg med mål som å wall slamme deg på nattklubb dassen innen fem minutter etter at han sa hei. Edit; Mitt poeng er hvorfor usikre voksne menn må utgi seg som skittunger for å innrømme sin usikkerhet. Det er dette PUA går ut på. Dette gjeder ikke bare deg her inne. Men hvorfor være redd for å innrømme sin usikkerhet? Er dere så redd for oss damer? Vi er ikke slike monstre som dere tror. Vi er faktisk usikre vi også. Fordi det å innrømme usikkerhet skaper null seksuell spenning og er lite attraktivt i mange kvinners øyne. Og du har misforstått PUA. Endret 20. juli 2010 av DMN Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 PU har sikkert noe for seg, siden det bygger på innsikten om at kvinner foretrekker drittsekker fremfor pushovere. Personlig synes jeg livet er for kort til å gjøre damejakt til en førsteprioritet, men for fanatikerne fører det sikkert frem. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Dette er nok en jævlig klisje å komme med, men for mitt vedkommende løste det aller meste seg etter å ha lest litt om PUA. Du kan jo ta en titt selv Og du da Bjarnemann. Hele 20 år du. Hva får deg til å tro at jenter ikke vet om PUA? GFjennomskuer dere og ler seg flate av dere? Jeg satte et plusspoeng på svaret ditt til Bjarnemann, men dette er feil! Er gammel nok til å si det TS: Jeg anbefaler på det sterkeste å lese disse to trådene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1223246 - Handler om hvordan man danner seg relasjoner. Kanskje litt vel grunnleggende, men svarene til Kaneldrops har fått gode tilbakemeldinger https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=261860&st=3260&p=15538608&hl=flinkefreddy&fromsearch=1entry15538608 - En lengre utredning om emnet "Uren hud", av undertegnede (forumets beste svar, synes jeg ) Uansett, du er ikke alene. Mange, inkludert meg selv, har vært i din situasjon. Men ting endrer seg med årene. Man sier at den største utviklingen i livet kommer når man kommer i puberteten. I mitt tilfelle er dette feil. For meg kom livet mitt i en revolusjon da jeg var rundt 20. Nesten over natten ble jeg helt forandret. Jeg tror rett og slett jeg ble veldig mye mer voksen og selvsikker over natten. Dette tror jeg skjer med flere, men kanskje over en lengre tidsperiode. En av flere ting var at jeg forsto at man må være seg selv, og hvis noen ikke liker det er det bare å gi faen. En ting er å vite det, en annen ting er å virkelig forstå det og leve opp til dette. Det har med alderen du er i å gjøre, tipper jeg. Du sier du liker mekking etc? Jeg har vært på mang en festlige sammenkomster hvor gutta boys snakker 90% bil. Da har du mer å komme med enn det jeg har, for å si det sånn. En annen ting: Mange påstår at jenter tiltrekkes av gutter som har eller har tatt utdannelse. Dette er sikkert ikke feil, men en ting jeg oppdager er at gutta som har gått yrkesfaglig ofte har mer å rutte med enn fattige studenter. Det sies også av noen at penger ikke har noe å si. Jeg skal ikke si noe om det! Seff har cash på byen mye å si! Jentene som sier noe annet har en latterlig selvinnsikt, eller så er de fattige gutta så gudebenådet kjekke at det er latterlig. Jenter sier sjeldent dette høyt, enten fordi de ikke liker å gi uttrykk for å være materialistiske, eller så vet de det rett og slett ikke selv. Seff, man kan sjekke opp ei kjerring uten å bruke penger, men faen: CASH HJELPER!!!! Strutsejentene: Kommer ikke til å diskutere dette videre, med mindre det skjer på PM) Sier dette fordi det er greit å vite hvis du skal starte arbeidslivet tidlig PUA er vel så som så. Jeg fikk noen helt greie tips fra dette, men har egentlig funnet ut at slike ting skjer litt tilfeldig og automatisk. Hva jentene synes om/vet om PUA vet jeg ikke Tipper 95% av kvinnfolk på byen ikke vet hva det er ELLER merker noe til det hvis de vet hva det er. Uansett synes jeg du skal begynne å jobbe med noe/ta utdannelse basert på noe DU liker! Endret 20. juli 2010 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Helle, du driter deg ut. Lenke til kommentar
Gjest Helle Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Helle, du driter deg ut. Hva mener du med det? Er det ikke lov å komme med sine meninger og synspunkter her? Men du Bjarnemann har en tendens til å forhasre deg i dine ytringer. (Jeg har ellers nick her inne) Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Helle, du driter deg ut. Hva mener du med det? Er det ikke lov å komme med sine meninger og synspunkter her? Men du Bjarnemann har en tendens til å forhasre deg i dine ytringer. (Jeg har ellers nick her inne) Ingen har sagt at det er ulovlig å drite seg ut. Det er bare litt pinlig, både for deg selv og andre her. Kanskje det er derfor du poster fra en gjestekonto? Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Helle, du driter deg ut. Hva mener du med det? Er det ikke lov å komme med sine meninger og synspunkter her? Men du Bjarnemann har en tendens til å forhasre deg i dine ytringer. (Jeg har ellers nick her inne) Da er det på tide å ta i bruk nicket ditt. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hei. Idag har jeg vært å meldt meg inn på et treningsenter. Har også vært å kjøpt meg basiron, som jeg har hørt skal fungere ålreit på kviser. Men jeg plages enda mer med hudormer. Har de overalt i ansiktet, og noen på brystkassen. Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt dem? Kom gjerne med flere tips, setter stor pris på alle svar. 2 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 For noe innmari feil og jantelovaktig! Akkurat det det ikke er, jeg sier at man må være den man er og være fornøyd med det. Selvtilit er alt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 For noe innmari feil og jantelovaktig! Akkurat det det ikke er, jeg sier at man må være den man er og være fornøyd med det. Selvtilit er alt. Og jeg sier at om man ikke er fornøyd, er det lov å prøve å bli bedre. Om du f.eks. er for dårlig til å bli tatt med på fotballaget, skal du bare gi opp, sette deg ned og "jaja er fornøyd og har selvtillit uansett", eller skal du øve og trene og bli den du VIL være? Stemmer for det siste. Alltid. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Nå er du negativ, de aller fleste kan klare ganske mye rart, men man må også være villig til å innse at noen ting er man ikke flink til eller at man har en skeiv tå. Uten at det skaper noen problemer. Jeg vet at jeg aldri kan bli en god danser fordi jeg ikke eier rytme, men det plager meg ikke stort. Kunne sikkert øvd en hel del og blitt helt ok, men i bunn og grunn er jeg ikke flink til å danse, men jeg er flink til masse annet rart så det er ok. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hei. Idag har jeg vært å meldt meg inn på et treningsenter. Har også vært å kjøpt meg basiron, som jeg har hørt skal fungere ålreit på kviser. Men jeg plages enda mer med hudormer. Har de overalt i ansiktet, og noen på brystkassen. Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt dem? Kom gjerne med flere tips, setter stor pris på alle svar. Akne skyldes først og fremst en ubalanse i hormon- nivåene i kroppen! Dette er grunnen til at steroider og p- piller kan føre til akne-utbrudd, samtidig som det kan lindre. Kosthold For det første: Kosthold har innvirkning på ditt problem... eller ikke. Mye synsing her, og det er noen forskere som har kommet frem til at det ikke er noen sammenheng mellom kosthold og akne. Andre har kommet frem til at det faktisk er sammenheng. JEG var et levende bevis på at det er sammenheng. Hvis jeg spiste på McDonalds da jeg hadde problemer med kviser, ble jeg helt ødelagt etter to - tre dager. Jeg ble øm, rød og problemet mitt blusset opp. Samme var det med sukkerholdig brus og godteri. De periodene jeg holdt meg HELT vekke fra usunn mat gikk problemet mitt ned, men var allikevel ille. Noen forumbrukere sier at det å spise sunt løser alle dine problemer, fordi det funket for dem. For all del, hvis kosthold er nøkkelen for deg er det supert, men har du store problemer med kviser må det nok mer enn godt kosthold til! Dessuten, spiser man mat med mye fett i med hendene, for eksempel rennende hamburger, vill dette fettet havne på fingrene. Prøv å holde fingrene vekk fra ansiktet nesten uansett. Hvis du skal "plukke" bør du vaske hendene grundig! Kremer? Det anbefales også diverse kremer. Jeg har prøvd dem alle sammen, og merket overhodet ingen forskjell. Igjen; kanskje det hjalp for noen, men de fleste med virkelige problemer vil ikke merke noe. Jeg har et inntrykk av at mange påstår de har problemer med kviser, mens det i virkeligheten dreier seg om to- tre kviser i uka på et ellers rent fjes. Jeg snakker om noe som er verre. Kremer har en tendens, sammen med tannkrem (gammelt kjerringråd), å tørke ut huden og gjøre det verre på langt sikt. Fuktighetskrem kan være svaret, men mange fuktighetskremer kan også skape kviser. Miksen mellom krem og tørr fuktighetskrem har blitt prøvd av meg, men gav ingen resultater. Jeg har konfrontert legen min, samnt hudlegen, og lest mye litteratur om kviser, og min konklusjon er at kremer generelt ikke hjelper noen ting mot problemer du beskriver. Som sagt; det må ordnes fra innsiden. Solarium Solarium kan være med å dempe problemet. Ikke bare gir det en god farge som kan virke visuelt dempe problemet, men hos meg hadde det en tendens til å lette litt på trykket i huden. Anbefales, men vær obs på at det kan gjøre ting verre i lengden. Dette må du finne ut av selv. Hudpleier Jeg prøvde hudpleier i en lengre periode. Ikke bare var det skamdyrt, men det gjorde også at huden min ble svært sår, rød og kvisene blusset opp! Det hudlegen gjorde var å først klemme på en "riktig måte", deretter smøre inn trynet i syre (!), for så å lyse meg i ansiktet med "blått lys". Dette skulle visst hjelpe. For min del kom det ingenting positivt ut av det. Huden ble irritert, og siden jeg ble så rød og jævlig var solarium bedre... og latterlig mye billigere. Rouccutan Det eneste som noengang fikk mitt problem til å forsvinne, var Rouccutan. Tror dette er tilfellet for de aller fleste som har virkelige problemer med kviser. Noen av bieffektene er at man tørker ut og blør neseblod (pga uttørking i nesa). Medisinen brytes ned på samme plass som alkohol (samme plass i cellene i nyrene), så man kan derfor ikke drikke alkohol under behandlingen. Jeg har hørt om folk som har vært på fylla uten problemer, men jeg var avholds i de 6 månedene jeg undergikk behandling, i tillegg til en måned etterpå. Spesielt leppene tørker ut, så det er greit å smøre seg inn med Vaselin fra dag 1! Når leppene først begynner å sprekke, har de vanskelig for å lege seg pga tørken. Etter en måned merket jeg at jeg begynte å bli kvitt kviser, og da jeg var ferdig var jeg hundre prosent fin. Nå, 2 år etter, har jeg telt 4 kviser siden dengang. Med andre ord ble kviseproblemet mitt eliminert under behandlingen. Noen trenger kanskje en behandling til. Jeg prøvde også Tetracyclin flere ganger, men hadde liten effekt. Dette er egentlig bare en mild versjon av Rouaccutan, og er mulig å få hos fastlegen. Jeg snakker om erfaring. Jeg har hatt problemet i mange år. Humøret har mildt sagt hatt sine bølgedaler pga av dette, og jeg har undersøkt MYE info om emnet, ved å prate med fagpersoner, lese tidsskrifter og høre om andres erfaringer. Tappe blod Dessuten har jeg hørt noen vage rykter om at det å tappe blod kan hjelpe, ettersom det stimulerer produksjonen av blodlegemer. Om dette stemmer eller ikke har jeg ikke sjans til å svare på, det var omtrent den eneste tingen jeg ikke "rakk å teste" før jeg begynte med Rouaccutan. Noen som har erfaringer rundt dette ? Jeg vil også nevne at du burde være forsiktig med å klemme. Det er lett å si, men vanskelig å sette ut i praksis når det verker. Tro meg, jeg vet. Jeg har noen arr etter jeg selv gjorde dette, så helt fin vil aldri huden bli. Men jeg er såpass kjekk uansett, at det veier opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå