Larsenio Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Ahhh, ikke noe som en saftig tittel :!: Tok dette med mitt Chinon 28mm påkoblet Pentaxen. Helmanuelt objektiv, uten digitale spor etter blender, men mener å huske at jeg satte den til f/11. Dette pga kunstig opplyst kontainer med min Vivitar blitz som lyser godt opp At det ikke er et vakkert bilde kan vel alle se, men har det noe ved seg? Personlig mener jeg å mene at jeg traff rimelig bra mht det tekniske... Uenig? Det jeg prøver å formidle er vel noe ærlig skittent og noe som folk som har vokst opp nær et fiskebruk vil kjenne igjenn når de ser bildet. Exif: 1/160 sek lukker ISO 100 28mm fastoptikk Muligens f/11 (alternativt f/8) Lenke til kommentar
Leema Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Oi! Vakkert bilete! Eg er eigentleg typen som er alt for glad i da gylde snitt, men på detta bilete likte eg at den største kjettingtingen var i midten. Meget spesielt bilete.. Kan vel ikkje sei noko anna, veit ikkje heilt om eg likar dei kvite kantane til konteinaren? Eller, gjer eg da? Rart å sjå dei så kvite, for dei virker så reine, ein kontrast til rustent kjettingkaos, rett og slett Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Takker for dèt, Leema Ja kontrasten i kontainerveggene var noe av det jeg også fant ut var litt moro. Ingen av kjettingene ble flyttet på (så ingen grunn til det) og det er ikke mulig å spore noe speilbilde av undertegnede i bildet, det er bare veggene som er reflektert her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg må desverre si at jeg ikke får tak i dette bildet. Teknisk sett er det ingenting å trekke ned på; men det fenger meg ikke. Jeg tror det er fordi det skjer for mange ting på en gang som ikke henger sammen. Så jeg tror du burde gått mye nærmere og tatt små utsnitt. Jeg ser for meg ihvertfall to-tre mindre utsnitt som jeg tror kunne blitt veldig interessant. Jeg ville nok også brukt et polafilter for å fjerne refleksjonene i vannet. Men det er slik jeg ville gjort det Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Takk tomsi, din mening betyr mye Skal huske på tipset om enda nærmere. Var bøyd halvveis nedi "karet" -som vi kaller dem- men kunne sikkert gått lengre nedi. Om jeg hadde hatt pola.filter i rett størrelse er det nok stor sansynlighet for at jeg hadde skrudd det på ja :!: Dessverre har jeg ikke dèt.. Takk igjen for at du tok deg tid til å stoppe innom! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå