Hans Erling Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Heisann Jeg og tre venner av meg planlegger en roadtrip i USA over tre uker til neste år. Planen går ut på å reise dit i august leie en RV/Bobil en plass i eller rundt New York/New Jersey og levere denne i LA tre uker senere. Vi har ikke planer om å bruke et tonn med penger på dette så vi har satt en grense på 30.000 per pers inkl flyreise. Jeg antar at bare å leie en bobil vil koste ca 1000$ i uken. Jeg har sett litt på nettet på plasser rundt NY hvor de leier ut RVs, men har hatt litt vanskelig for å finne et firma som leier ut en bil som kan leveres i LA. Jeg har lest på de samme sidene at det ikke er noen begrensning på hvor stor bil du kan leie på et vanlig førerkort. Nå er ikke vi ute etter en bil på størrelse med en buss, men typisk størrelse på de med plass til overnatting for 4-5 personer er jo nesten 8 meter og disse veier sikkert godt over 3500kg. Så det man lurer på er jo om vi kan leie en slik bil om den veier mere enn 3500kg? Er det Norske eller Amerikanske regler som gjelder i dette tilfellet? Man vil jo ikke bli stoppet av politiet midt i reisen å ikke få reise videre. Så det jeg lurer på er følgende: Kan noen finne et firma som leier ut en bobil tilsvarende dette i New Jersey området som vi kan levere i LA? Kan vi leie en bobil som er tyngre enn 3500kg? Evt er det sannsynlig at noen finner ut at det ikke er lov i Norge om det lov i USA? Er det noen her som har prøvd noe lignende og har tips til plasser vi burde stoppe, ruter å ta for å komme til LA o.s.v.? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Pass på at dere ikke endre opp med noe likt bilen du linket til hvor det kun er én av sengene som har full lengde. Disse bilene er innredet for 2 foreldre + barn. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Husk at forsikring kommer i tillegg til leiekostnaden.Amerikansk bilforsikrning følger føreren og ikke bilen. Dermed må alle som skal kjøre bilen kjøpe forsikring. Bobil kan virke fristende og det er greit å ha huset på ryggen (har prøvd dette selv med familie i Norge), men på en slik guttetur tror jeg jeg ville valgt en SUV og overnattet på moteller eller billighoteller langs veien for å holde kostnadene nede. Dette vil gi langt flere muligheter både hvor en kjører, hvor raskt en forflytter seg og ikke minst hva en kan finne på i større byer.Sam Endret 19. juli 2010 av SamBell Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg tror også leie av en kul bil og heller bo på hoteller og moteller er morsommere... Prøv eventuelt en diger VAN :D RV'er er ofte VELDIG vanskelig å leie et sted for å levere et annet sted. Lenke til kommentar
Anders070 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hør eventuelt med gutta hos http://www.nyc-jc.com/ , de er norske og kan sikkert finne ut om dette også. Vi var 3 stykker som leide bil og kjørte fra Boston til L.A. for en del år siden, da leide vi bil via Avis i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå