Kaffesau Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Jeg har planer om å gå til innkjøp av en ny ny stasjonær gaming-pc. Prisen burde helst variere mellom 9000-12000kr, inkludert skjerm, noe som kommer til å resultere i en BenQ med mindre jeg får andre forslag. Har egentlig mest problemer med valg av hovedkort og prosessor, da jeg ikke har så mye peiling på hvilke hovedkort som passer til hvilke deler og lignende. Hva skal pcen brukes til Pcen skal i hovedsak brukes til gaming av spill som World of Warcraft, Crysis osv. Har ingen planer om å bruke den til video/bilde redigering. Har også lyst til å kunne bruke pcen på nyere spill med høyere krav til grafikk. Annet Har vært innom Komplett for å sjekke ut om det er noen bygg-selv pcer der som virker lovende, men har helst lyst til å bygge pcen fra scratch på egen hånd, ettersom jeg kan velge og vrake mange flere forskjellige komponenter selv. Er helt sikker på hvilket kabinett jeg skal ha, samt grafikk-kort og harddisk. Grunnen til valg av grafikk-kort er at jeg kommer til å kjøre den i crossfire senere. Jeg vet det ikke er det beste valget atm, men prøver å holde kostnadene litt nede. Har heller ikke valgt å gå til innkjøp av SSD nå, men kommer til å gjøre det ved et senere tidspunkt. Litt usikker angående RAM og Strømforsyning, men håper at det er noen som tar seg tid til å komme med andre forslag eller eventuelle tips angående det. Når det gjelder prosessor har jeg ikke valgt noen av de nyere modellene av den grunn at jeg ikke tror jeg trenger det. Ekstrautstyr jeg ikke trenger: Tastatur Mus Annet tilbehør som høyttalere, lydkort, headset og lignende Takker for alle tilbakemeldinger. Mvh Kaffesau Endret 18. juli 2010 av Kaffesau Lenke til kommentar
Romis Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Les denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711 Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Etter råd fra Romis har jeg lest gjennom alle postene i tråden som han linket. Har dermed kommet med 2 nye oppsett som jeg vurderer å kjøpe. Det blir henholdsvis AMD oppsett Intel oppsett Forskjellen mellom de oppsettene er bare prosessor og hovedkort. Kan også skifte ut RAM med 6gb hvis det er nødvendig. SSD kommer jeg til å kjøpe senere. Hadde vært bra hvis noen kunne kommentert oppsettene og kommet med innspill Endret 18. juli 2010 av Kaffesau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå