tengstedt Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juni 2003 Det lyder meget interessant !!! Er der andre med Znote 4100, som oplever at den piber, når der sættes strøm til den ??? Jeg vil i hvert fald eksperimentere med dette i weekenden, hvor jeg skal sidde og arbejde med maskinen. God weekend Lars Lenke til kommentar
Clint Skrevet 27. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg har vært borti LCD paneler som piper. Kanskje du kan slå av skjermen når du hører pipelyden for å eliminere den løsningen også? Lenke til kommentar
tengstedt Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg har optaget en af de lyde, som min maskinen laver. http://www.betaktengstedt.dk/blaeserlyd.wmv Har I andre også denne lyd? Zepto påstår at alle deres Znote4100 har en lyd fra blæseren som min og at alle deres maskiner piber - kan dette bekræftes ??? Meget vigtigt, da jeg ellers afleverer maskinen tilbage. Håber på hurtigt svar. Lars Lenke til kommentar
tengstedt Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg har optaget en af de lyde, som min maskinen laver. http://www.betaktengstedt.dk/blaeserlyd.wmv (ca. 1MB) Har I andre også denne lyd? Zepto påstår at alle deres Znote4100 har en lyd fra blæseren som min og at alle deres maskiner piber - kan dette bekræftes af andre??? Det er i hvert fald ikke hvad anmeldelsen fortæller..... Meget vigtigt, da jeg ellers afleverer maskinen tilbage. Håber på hurtigt svar. Lars Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 2. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2003 Aldri vært borti. Den lyden er jo mer irriterende en den viften som er på min, som går konstant hele tiden... Lenke til kommentar
st04990 Skrevet 3. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg leste innlegget ditt om piping i Znote 4100 da jeg var i ferd med å bestemme meg for maskin. Jeg regnet med at det var noe som feilet ditt eksemplar, så jeg bestilte en Znote 4100 til tross for dine trasige erfaringer. Men nå har jeg også fått en Znote 4100 som piper! Pipinga er som tinnitus og den er fæl! Det virker som om det er det samme problemet som hos deg: viften i strømforsyningen. Heldigvis er det slik at den ikke piper hele tiden, og jeg har hatt timelange arbeidsøkter med den uten et pip. Hvis den piper, begynner den å pipe med oppstart. I de fleste tilfeller slutter den å pipe ved restart. Av det gode har jeg imidlertid opplevd at strømforsyningsvifta slutter å gå når den blir kald nok! Det er en velsignelse for da er laptopen totalt stille. Ikke et knyst. Sånt liker vi. Jeg har vært i kontakt med Zepto, og de sier at "det er ikke vanlig at Znote 4100 piper". De er meget imøtekommende og vil se på maskinen. Jeg stikker innom Zepto når jeg drar til Oslo neste uke. Lenke til kommentar
tengstedt Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2003 Zepto Danmark er gået i gang med en stor undersøgelse af min maskine - og vil også kontakte Zepto Norge for at høre deres erfaringer. Spændende, spændende :smile: Lars Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 8. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2003 Det er ikke vifta til cpu som er litt dårlig som kanskje forårsaker pipinga. kanskje cpuen er for varm. Har dere sjekket temp? Lenke til kommentar
st04990 Skrevet 8. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2003 Når jeg legger øret inntil maskinen er det tydelig at det kommer fra strømforsyningen. Jeg snakket med Zepto på telefon i går, de var kjent med problemet at enkete Znote4100-eksemplarer hadde problemer med vifta i strømforsyningen. Men jeg er også selvsagt åpen for at det kan være andre ting. At det er CPU-vifta som lager lyden tviler jeg litt på fordi den nesten aldri går, pga kald pentium m-prosessor. Jeg har ellers ikke funnet noen temperaturmåler hverken i bios, vedlagt software-support eller i WinXp. Jeg skal uansett innom Zepto i slutten av uka. Da vil de forhåpentligvis finne feilen kostnadsfritt. Lenke til kommentar
tengstedt Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har fået følgende svar fra Zepto Danmark "det er faktisk lykkedes mig at få fjernet støjen helt på din 4100. [snip] Jeg informerer norge om løsningen og resten af zepto computer i scandinavien. Jeg kontakter ligeledes producenten af blæseren for at få elimineret den støjende serie af blæsere." SÅDAN Jeg modtager maskinen i morgen 8) Lars Lenke til kommentar
capy Skrevet 9. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har fået følgende svar fra Zepto Danmark"det er faktisk lykkedes mig at få fjernet støjen helt på din 4100. [snip] Jeg informerer norge om løsningen og resten af zepto computer i scandinavien. Jeg kontakter ligeledes producenten af blæseren for at få elimineret den støjende serie af blæsere." SÅDAN Jeg modtager maskinen i morgen 8) Lars utrolig bra! da vurderer jeg også en zepto. regner med at alle nye zeptoer får fikset pipelyden før de blir sendt ut. Lenke til kommentar
tengstedt Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2003 SUVERÆNT - maskinen larmer SLET IKKE !!! Nu skal jeg lige prøve at teste den i længere tid, men foreløbigt er der absolut igen støj fra maskinen - det er helt vildt ! Lars Lenke til kommentar
st04990 Skrevet 14. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg var innom Zepto og fikk skifta vifta torsdag. Det gikk helt problemfritt, og det virka som montøren fra Zepto nesten var litt flau da jeg viste ham videoen jeg hadde tatt av pipemaskinen min. Pipinga kom fra en mekanisk følgefeil i strømforsyningsvifta i Znote 4100-maskinene. Nå er imidlertid problemet løst, og jeg har gått inn i en mye stillere laptophverdag. Lenke til kommentar
mamort Skrevet 14. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2003 Har kanskje tenkt å anskaffe en 4100. Har dere eller NOE negativt å si om den...uansett hvor lite? Spesielt, bråker tastaturet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå