Gå til innhold

Piver din Znote også??

Anbefalte innlegg

Hej

Er der andre som har en Znote?

Jeg har en Znote 4100, og blæseren i den piver :(

Jeg har netop fået blæseren skiftet, men den piver stadig, så jeg vil høre om der andre, der har oplevet det samme?

Det er ikke særligt meget, men alligevel så det irriterer... :grumpy:

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

piver= piper? (at den lager noen slags pipetone). skulle ikke disse pentium M maskinene ha minimalt behov for viftekjøling, og være nærmest lydløse? det kunne være interessant å vite hvor ofte og i hvilke situasjoner viften kommer på, hvis du kunne si litt om det.

(uansett skal jo ikke viften PIVE).

mvh ols

Lenke til kommentar

piver= piper :wink: og faktisk har jeg stavet forkert - det er piber på dansk, nå, men vi forstår hinanden.

Pibelyden er der konstant :o

Jeg troede at blæseren kørte hele tiden?

Jeg har prøvet at slukke harddisken og pibelyden fortsætter alligevel, så det er ikke den.

Jeg har skrevet til Zepto og afventer svar.

Men det er meget rart at vide at andre har den opfattelse, at det ikke er normalt at den skal pibe på den måde - tak for svaret :p

Lars

Lenke til kommentar

hei igjen. virker som det må være en feil ved maskinen hvis viften går konstant. sitat fra testen på dinside.no

"Vi legger til at ZNote 4100 er musestille under alle forhold. Viften starter innimellom under de aller tyngste operasjonene, men vi var nødt til å løfte PCen opp og legge øret inntil viften for å høre om den i det hele tatt gikk. Dette er selvsagt et stort pluss".

ols

Lenke til kommentar

la oss uansett få vite hvordan det går med saken.

(har selv overveiet å gå til anskaffelse av denne zepto modellen, nettopp pga den angivelige støyfrihet).

(hils zepto og si at det er stor interesse for dette på forumet til barbara)

Lenke til kommentar

Har en Zepto 4100 selv. Den er fullstendig lydløs. Dette var enormt viktig for meg da jeg skulle anskaffe bærbar. Kjøpte derfor en 4200 rpm harddisk. Ikke et kny. Er foreløpig kjempefornøyd med maskinen. Spent på hvordan den takler varme og fuktige klimaer, siden jeg snart skal ut på reise. Vil atter en gang understreke serviceinnstillingen til zepto for de som lar seg skremme av pipelyden til den andre uheldige zepto innehaveren, dette problemet har ikke jeg, og hvis slike ting oppstår, så tror jeg zepto er forhandleren som tar slike ting seriøst.

Lenke til kommentar
Har en Zepto 4100 selv. Den er fullstendig lydløs. Dette var enormt viktig for meg da jeg skulle anskaffe bærbar. Kjøpte derfor en 4200 rpm harddisk. Ikke et kny. Er foreløpig kjempefornøyd med maskinen. Spent på hvordan den takler varme og fuktige klimaer, siden jeg snart skal ut på reise. Vil atter en gang understreke serviceinnstillingen til zepto for de som lar seg skremme av pipelyden til den andre uheldige zepto innehaveren, dette problemet har ikke jeg, og hvis slike ting oppstår, så tror jeg zepto er forhandleren som tar slike ting seriøst.

Dette vil jeg bare være med på å understøtte. Det virker som de er veldig raske og imøtekommende dersom det skulle oppstå problemer med en maskin man har kjøpt. Har selv veldig god erfaring. Det er en stor trygghet når man kjøper en såpass dyr ting, og bør seriøst tas med i vurderingen for de av dere som er på utkikk etter ny maskin. Det er noe helt annet å henvende seg til en liten produsent/forhandler som stiller opp for kundene sine enn å slåss mot en svær megacorp hvor ingen vil vedkjenne seg noe ansvar.

LE

Lenke til kommentar

Dette vil jeg bare være med på å understøtte. Det virker som de er veldig raske og imøtekommende dersom det skulle oppstå problemer med en maskin man har kjøpt. Har selv veldig god erfaring. Det er en stor trygghet når man kjøper en såpass dyr ting, og bør seriøst tas med i vurderingen for de av dere som er på utkikk etter ny maskin. Det er noe helt annet å henvende seg til en liten produsent/forhandler som stiller opp for kundene sine enn å slåss mot en svær megacorp hvor ingen vil vedkjenne seg noe ansvar.

LE

:yes::yes:

Lenke til kommentar

Hmmm, nu har jeg så fået min maskine retur, og alt så fint ud :)

Lige indtil her til aften, hvor jeg havde haft maskinen tændt i lidt over en time og så skulle lade maskinen op. Efter ca. fem minutters opladen begyndte maskinen at pibe igen. :cry:

Jeg havde desværre ikke tid til at teste yderligere, men jeg skal arbejde på maskinen i weekenden, så der finder jeg ud af mere.

Hvis den stadig piber, bliver jeg nok nødt til at aflevere den tilbage og finde en ny, selvom jeg er godt tilfreds med den... :grumpy:

Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...