AndersT2 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg har i dag Nextgentel som leverandør, og er egentlig fornøyd. Jeg betaler 469,- måneden for 20 MB, men får kun 13 MB pga lengde fra sentral. Nettlinjen faller ut av og til. Jeg betaler ikke for å ikke ha telefon, siden jeg inngikk avtalen på den tiden jeg slapp å betale for det. I borretslaget så prøver de nå å få en avtale slik at GET TV inngår i husleien, samt en mindre internett linje. Og da muligheten til å betale for en kjappere linje. Prisen får linjen jeg da vil ha hos GET er 499,- for 18 MB. Får jeg da 18 MB inn, eller er dette det samme som hos NGT, hvor lengden fra sentralen vil minske hastigheten? Og hvordan er stabiliteten til GET? Eller bør jeg beholde NGT linjen? Hastigheten jeg får der holder greit nok for meg. Samt hvordan er kundeservicen mellom dem? Jeg har vært en del i kontakt med NGT siden nettlinjen faller ut av og til, og er egentlig fornøyd med dem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Med NGT så får du 18Mbit. Det er ikke linjestøy på samme måte som med ADSL. Jeg vil tippe ping er mere stabil hos NGT enn GET, men ellers får du trolig en raskere linje. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Får jeg da 18 MB inn, eller er dette det samme som hos NGT, hvor lengden fra sentralen vil minske hastigheten? Og hvordan er stabiliteten til GET? Eller bør jeg beholde NGT linjen? Hastigheten jeg får der holder greit nok for meg. Samt hvordan er kundeservicen mellom dem? Jeg har vært en del i kontakt med NGT siden nettlinjen faller ut av og til, og er egentlig fornøyd med dem. Jeg har brukt begge to og synes i sum de har like god eller dårlig kundeservice avhengig av hvor mange de har ansatt, om de har kundeservice inhouse eller outsourcet, hvem du treffer første gang, om du får rett vurdering av feilsituasjonen, og hvor saken din så havner i systemet. Teknologien til Get er god nok, og du får det du bestiller hvis det ikke er overbooking på noden, samt feilfri koakskabling, feilfrie forsterkere og få/svake støykilder på veien fra huset ditt og frem til noden. Du kan jo høre med andre Get-brukere i huset/nabolaget før du vurderer å skifte. Da telefonlinjene i området her ble lagt for mange år siden, de er relativt lange og med mange støyinnslag er TV-kabel et bedre valg enn telefonkabel hos meg, og Get har vært stabilt gjennom mange år med unntak av et halvt år med sporadisk støy i returkanal-området, en situasjon de håndterte svært dårlig, og som påvirket internett og filmleie flere ganger i uken. Fordelen med et delt medium som Get er at flere klager, noe som kan gjøre at feil løses kjappere enn en stakkar med en råtten kobberlinje. En annen fordel er at hvis Get-modemet tar kvelden kan det enkelt byttes hos en forhandler. Hos NextGenTel måtte jeg vente 14 dager på nytt modem etter de selv hadde flyttet meg til et linjekort som ikke støttet mitt modem (!) Ellers synes jeg Get er trege og lite oppfinnsomme, og utnytter teknologien sin dårlig. Get snakker mye om hvor raskt det kan gå på koaksen, men leverer ikke mer enn de akkurat må for å konkurrerere med DSL og hindre folk i å installere fiber. Bare se mot Sverige og Nederland hvor man leverer 100 Mbit + til kabelkunder. Endret 19. juli 2010 av leftbrain Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg satt i samme situasjon som trådstarter for noen uker siden. Endte opp med å tegne GET bredbånd. Hos NGT fikk jeg kun 5mibt på ADSL2+ linje (2700m til sentralen) så da ble 18/2 linje for 499 (249 ut året) litt for fristende. Etter noe rot med bestilling (ikke GET sin feil), som ble fikset raskt av GET skulle jeg koble opp kabelmodemet forrige tirsdag. Intet nett. Neivel. Jeg ringte GET igjen, og tekniker ble bestilt. Tekniker dukket opp 2 dager etter, fant feil, men jobben ble for omfattende og det måtte 2 stk til. Dermed ny time. I dag, tirsdag, kom det en ny tekniker fra GET som fikset problemene. Dermed er jeg, 1 uke etter å ha hentet modem, på nett. Hastigheten er noe over det jeg betaler for. Blir spennende og se hvordan dette fungerer. Uansett, jeg har hatt behov for både faktura hjelp og teknisk hjelp av GET i løpet av en uke. De har ordnet fort opp, og svartiden på telefon er ikke noe lengre enn andre steder. Så jeg vil egentlig si at GET har hatt en god start. Det er nå ihvertfall min lille erfaring med overgang fra NGT til GET Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hadde NGT i ganske mange år, men byttet til Get fordi hastigheten jeg fikk fra dem ble dårligere og dårligere. Min erfaring er at NGT var veldig mye mer stabilt. Jeg har målt oppetiden ca 1 uke, og linjen ser ut til å falle helt ut i 1-2 minutter nå og da. I snitt har den falt ut i 89 sekunder hvert 142 minutt. Hos NGT kunne linjen være oppe i en måned uten at jeg mistet en pakke. Folk som bare leser nettsider, sender epost og laster ned ting merker neppe mye til det, men hvis du f.eks. holder på å spille kan folk bli ganske sure når du plutselig blir borte i 2-3 minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå