atwater Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Kjøpte meg en ny bærbar pc i slutten av Mai, jeg letet lenge etter en pc jeg visste jeg ble fornøyd med. Etter masse leting så fant jeg MSI GX 640. Etter en og en halv måned er jeg stor fornøyd med pcn. Men en ting jeg erger meg over er batterilevetiden. Når jeg var i Tyrkia i slutten av juni måned hadde jeg med meg pcn og satt og så på tv serier på flyet, men da kunne jeg se to episoder av hells kitchen også sa pcn natta. så det vil si 1 time og 30 min ca med batteri, den holder kanskje i 2 timer hvis jeg bare er på internett. Så det jeg lurer på, er det mulig å få bedre batterilevetid? Jeg har en sånn ECO knapp på dataen, men jeg synes ikke at det hjelper noe særlig. og ikke fungerer den heller siden jeg la inn W7 Ultimatum (ikke det som fulgte med) Jeg tror det er et 6-cellers batteri som sitter i, er det mulig å sette inn et 9-cellers batteri. Vil dette hjelpe? På forhånd takk Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Det finnes 9cellers batteri til denne maskinen, men har ikke sett noen plasser man kan kjøpe de løst. 9 cellers batteriet vil øke batteritiden med ca 50%. Ellers er det å slå av wlan, BT og senke lysstyrken på skjermen for å få lenger batteritid. 1,5-2 timer høres ganske normalt ut for en gamerpc som dette. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 når jeg ikke har laderen plugget i, så pleier jeg å skru ned lysstyrken og BT har jeg aldri på. Men har jo da på WLAN siden jeg surfer. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Det er en av ulempene når man har en spillbærbar, dessverre. Kraftige skjermkort trekker mye strøm. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Det finnes 9cellers batteri til denne maskinen, men har ikke sett noen plasser man kan kjøpe de løst. Ikke på Ebay heller? Hvordan batteri er det jeg skal se etter? Ja, jeg vet at jeg skal se etter et 9-cellers batteri, men hvilken modell er det som passer til dataen min? Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 "Den enkleste måten å finne ditt laptopbatteri er å søke etter din PCs eller batteriets modellbetegning. Vanligvis kan du finne PC-modellen du har ved å se på din datas underside. Hvis det ikke finnes noe søketreff på dataens modellbetegning, prøv å søke etter batteriets betegning istedet. Dette står normalt på batteriet, så som på bildet til høyre." Hentet herfra! Lenke til kommentar
atwater Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Vil denne passe til min pc? http://www.akkuadapter.com/9cell-btym68-battery-clevo-m660-m661-m665-series_p949.html Eller denne: http://viewitem.eim.ebay.no/Genuine_7800mh_9Cell_BTYM67_BTYM66_BTYM68_BATTERY/220593260405/item Endret 19. juli 2010 av mellers Lenke til kommentar
odds0ck Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Du kan jo prøve Granola. Det er et program som visstnok kan senke strømforbruket med opptil 35%. Har ikke prøvd det selv, men har tenkt å teste når jeg kjøper meg ny laptop snart. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Ellers kan du sjekke hvor mye rusk du har kjørende nede i oppgavefeltet. Jo mer maskina må gjøre, jo mindre batteritid. Kjør "msconfig" for å se hva som starter hver gang med maskina. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Du kan jo prøve Granola. Det er et program som visstnok kan senke strømforbruket med opptil 35%. Har ikke prøvd det selv, men har tenkt å teste når jeg kjøper meg ny laptop snart. Har innstalert Granola nå, skal se om den varer lenger enn to timer nå Ellers kan du sjekke hvor mye rusk du har kjørende nede i oppgavefeltet. Jo mer maskina må gjøre, jo mindre batteritid. Kjør "msconfig" for å se hva som starter hver gang med maskina. CPU-usage står på alt fra 0-10 % hele tiden, og jeg har kun firefox, spotify og msn kjørende. Det er alt, kan ikke tro at det tar så mye strøm. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Etter å ha testet batterilevetiden etter at jeg har innstalert Granola har ikke funket som jeg ville at det skulle gjøre. Så på batterimåleren nede på oppgavelinjen, da sto den på 1 time og 37 min, to min senere ser jeg der igjen og da sto det 16 min igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå