Gå til innhold

Lage ting med jQuery for nybegynnere


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg prøver meg på Javascript med jQuery i HTML. Jeg er ny på det, og jeg har ikke peiling på hva jeg skal lage for å øve. Altså LAGE og ikke bare skrive inn javascript for å se hva det er.

Jeg kunne jo finne en tutorial på youtube eller noe, men jeg finner ikke noen ordentlige.

Jeg vil gjerne ha en god tutorial for å lage et enkelt program :thumbup:. Som nybegynner vet ikke jeg hva som er enkelt og ikke enkelt. (Alt er vel vanskelig ennå..). :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg startet med jQuery var en gang rundt høsten i fjor, så satte jeg meg ET mål, det vare å lage en ønskeliste basert på PHP, MySQL og jQuery med Javascript og AJAX (AJAX lærer du seinere :))

Det var å lage webbasert system som gikk ut på å sette opp dine ønsker for julen. Har lagt ut prosjektet her på Diskusjon.no under en av mine tråder.

Bruket jQuery for å flytte ønsker opp og ned og når du flyttet den opp og ned så kjørte AJAX en update på MySQL database :)

Lenke til kommentar

Når jeg startet med jQuery var en gang rundt høsten i fjor, så satte jeg meg ET mål, det vare å lage en ønskeliste basert på PHP, MySQL og jQuery med Javascript og AJAX (AJAX lærer du seinere :))

Det var å lage webbasert system som gikk ut på å sette opp dine ønsker for julen. Har lagt ut prosjektet her på Diskusjon.no under en av mine tråder.

Bruket jQuery for å flytte ønsker opp og ned og når du flyttet den opp og ned så kjørte AJAX en update på MySQL database :)

 

:hmm::yes:

Kunne jeg få se på prosjektet?

Lenke til kommentar

Gjør som coldice her sier, Sett deg ET mål, som du skal jobbe mot. Lær deg, google, spør, prøv og feil. Jeg synes at du og extremelearner bytter veldig mellom språkene dere skal lære dere, nå synes jeg at dere burde bestemme dere.

Eh, Extremelearner? hvem er det? jeg heter Darksite :p

Lenke til kommentar

Gjør som coldice her sier, Sett deg ET mål, som du skal jobbe mot. Lær deg, google, spør, prøv og feil. Jeg synes at du og extremelearner bytter veldig mellom språkene dere skal lære dere, nå synes jeg at dere burde bestemme dere.

Eh, Extremelearner? hvem er det? jeg heter Darksite :p

 

Det er deg.

Du har bare satt et annet visningsnavn.

Lenke til kommentar

Gjør som coldice her sier, Sett deg ET mål, som du skal jobbe mot. Lær deg, google, spør, prøv og feil. Jeg synes at du og extremelearner bytter veldig mellom språkene dere skal lære dere, nå synes jeg at dere burde bestemme dere.

Eh, Extremelearner? hvem er det? jeg heter Darksite :p

 

Det er deg.

Du har bare satt et annet visningsnavn.

 

La oss bare holde oss til temaet nå og ikke gå off topic. (Er litt mer intressert i jQuery naturligvis :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...