EivindAO Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 hei, jeg har bygd meg en pc for et par måneder siden og har nylig fått et problem med at den har begynt å henge seg opp om jeg belaster den. den henger seg helt om jeg hørre på musikk i winamp og sangen starter på nytt, da får jeg bare en høy "suselyd" i hodetelefonene og hele pcen henger seg helt opp, og spill bruker å krasje etter 5-10 min, og da går det flere minutter før pcen er brukbar igjen. temperaturene holder seg normale 20 - 30 grader på cpu og 45 - 60 på gpu. spill som jeg har problemer med er ; COD : modern warfare 2, Gta 4 og Crysis. men det jeg syns er rart er at jeg ikke har problemer med Metro 2033. Spesifikasjoner. AMD athlon II 250 Ati Radeon HD 5770 Crucial 2 GB 1033MHz DDR3 Asus crosshair III formula Corsair HX1000 vet at PSU er alt for kraftig for den maskinen, men jeg skal oppgradere etter hvert som jeg får råd. på forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Det kan være mange ting, men det er nok smart å begynne å oppdatere drivere likegodt først som sist. Hvis det ikke funker så ville jeg tatt en nærmere titt på memoryen din. Det kan jo være at det er ukompatibelt med hovedkortet ditt, eller at det er en feil på en brikke. Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Det kan være mange ting, men det er nok smart å begynne å oppdatere drivere likegodt først som sist. Hvis det ikke funker så ville jeg tatt en nærmere titt på memoryen din. Det kan jo være at det er ukompatibelt med hovedkortet ditt, eller at det er en feil på en brikke. alle drivere er oppdaterte, jeg oppdaterer hver måned. jeg bruker 1 brikke noe som kan være grunnen til problemene (?) men jeg har sett at hver gang winamp skal bytte sang eller starte en sang på nytt så går ramforbruket opp til 1.90 gb så henger hele maskinen seg opp. har også søkt etter virus, men har ikke funnet noe. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Det kan være at det er en bug i en ny driver. Siden problemet er av nyere dato så ville jeg prøvd å rulle tilbake f.eks en eldre versjon av hovedkort/chipset driver og sett om det hadde hjulpet. Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 alle driverne som har med hovedkortet å gjøre har ikke blitt oppdaterte siden jeg installerte windows som er rundt 3 måneder siden. men nå har også flash begynt å slutte å virke ( bruker google chrome ) jeg har hatt noen småproblemer siden jeg byttet ut kabinettviftene på grunn av windows som mente at jeg hadde byttet noe hardware i maskinen. det virker som om at all rammen blir overbelastet eller lignende. kan det være windows som har problemer med ram ? jeg bruker en demoversjon av win 7 enterprise. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Det kan jo være virus/malware for alt jeg veit. Det er mulig du kan finne noen hint i systemloggen. Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) jeg fant hendelsene i hendelseslista, det står bare " Kernel Power " " Hendelses ID : 41 " "oppgavekategori : (63) " noen som vet hva det betyr ? er ikke så god på dette. Dette står under detaljer : EventData BugcheckCode 0 BugcheckParameter1 0x0 BugcheckParameter2 0x0 BugcheckParameter3 0x0 BugcheckParameter4 0x0 SleepInProgress false PowerButtonTimestamp 0 Endret 19. juli 2010 av EivindAO Lenke til kommentar
Phido78 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 jeg fant hendelsene i hendelseslista, det står bare " Kernel Power " " Hendelses ID : 41 " "oppgavekategori : (63) " noen som vet hva det betyr ? er ikke så god på dette. Dette står under detaljer : EventData BugcheckCode 0 BugcheckParameter1 0x0 BugcheckParameter2 0x0 BugcheckParameter3 0x0 BugcheckParameter4 0x0 SleepInProgress false PowerButtonTimestamp 0 Du kan forsøke å øke 'voltage' på CPU, FSB og minne for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 jeg fant ut at voltage på cpu var 1.40v så jeg stilte ned til 1.35v og det virket som om at problemet ble fikset. takker for alle svar. Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 jeg fant ut at voltage på cpu var 1.40v så jeg stilte ned til 1.35v og det virket som om at problemet ble fikset. takker for alle svar. Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 jeg fant ut at voltage på cpu var 1.40v så jeg stilte ned til 1.35v og det virket som om at problemet ble fikset. takker for alle svar. jeg fant ut at voltage på cpu var 1.40v så jeg stilte ned til 1.35v og det virket som om at problemet ble fikset. takker for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå