Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc henger seg ved høy belastning

Anbefalte innlegg

hei, jeg har bygd meg en pc for et par måneder siden og har nylig fått et problem med at den har begynt å henge seg opp om jeg belaster den.

den henger seg helt om jeg hørre på musikk i winamp og sangen starter på nytt, da får jeg bare en høy "suselyd" i hodetelefonene og hele pcen henger seg helt opp, og spill bruker å krasje etter 5-10 min, og da går det flere minutter før pcen er brukbar igjen.

temperaturene holder seg normale 20 - 30 grader på cpu og 45 - 60 på gpu.

spill som jeg har problemer med er ; COD : modern warfare 2, Gta 4 og Crysis.

men det jeg syns er rart er at jeg ikke har problemer med Metro 2033.

Spesifikasjoner.

AMD athlon II 250

Ati Radeon HD 5770

Crucial 2 GB 1033MHz DDR3

Asus crosshair III formula

Corsair HX1000

vet at PSU er alt for kraftig for den maskinen, men jeg skal oppgradere etter hvert som jeg får råd.

på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mange ting, men det er nok smart å begynne å oppdatere drivere likegodt først som sist. Hvis det ikke funker så ville jeg tatt en nærmere titt på memoryen din. Det kan jo være at det er ukompatibelt med hovedkortet ditt, eller at det er en feil på en brikke.

Lenke til kommentar

Det kan være mange ting, men det er nok smart å begynne å oppdatere drivere likegodt først som sist. Hvis det ikke funker så ville jeg tatt en nærmere titt på memoryen din. Det kan jo være at det er ukompatibelt med hovedkortet ditt, eller at det er en feil på en brikke.

alle drivere er oppdaterte, jeg oppdaterer hver måned.

jeg bruker 1 brikke noe som kan være grunnen til problemene (?)

men jeg har sett at hver gang winamp skal bytte sang eller starte en sang på nytt så går ramforbruket opp til 1.90 gb så henger hele maskinen seg opp.

har også søkt etter virus, men har ikke funnet noe.

Lenke til kommentar

alle driverne som har med hovedkortet å gjøre har ikke blitt oppdaterte siden jeg installerte windows som er rundt 3 måneder siden. men nå har også flash begynt å slutte å virke ( bruker google chrome ) jeg har hatt noen småproblemer siden jeg byttet ut kabinettviftene på grunn av windows som mente at jeg hadde byttet noe hardware i maskinen.

det virker som om at all rammen blir overbelastet eller lignende.

kan det være windows som har problemer med ram ? jeg bruker en demoversjon av win 7 enterprise.

Lenke til kommentar

jeg fant hendelsene i hendelseslista, det står bare " Kernel Power " " Hendelses ID : 41 " "oppgavekategori : (63) " noen som vet hva det betyr ?

er ikke så god på dette.

Dette står under detaljer :

EventData

BugcheckCode 0

BugcheckParameter1 0x0

BugcheckParameter2 0x0

BugcheckParameter3 0x0

BugcheckParameter4 0x0

SleepInProgress false

PowerButtonTimestamp 0

Endret av EivindAO
Lenke til kommentar

jeg fant hendelsene i hendelseslista, det står bare " Kernel Power " " Hendelses ID : 41 " "oppgavekategori : (63) " noen som vet hva det betyr ?

er ikke så god på dette.

Dette står under detaljer :

EventData

BugcheckCode 0

BugcheckParameter1 0x0

BugcheckParameter2 0x0

BugcheckParameter3 0x0

BugcheckParameter4 0x0

SleepInProgress false

PowerButtonTimestamp 0

Du kan forsøke å øke 'voltage' på CPU, FSB og minne for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

jeg fant ut at voltage på cpu var 1.40v så jeg stilte ned til 1.35v og det virket som om at problemet ble fikset.

takker for alle svar.

jeg fant ut at voltage på cpu var 1.40v så jeg stilte ned til 1.35v og det virket som om at problemet ble fikset.

takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...