Gå til innhold

Wow, 90% av webdesignerne tjener mindre 518 400?

Anbefalte innlegg

<sarcasm>

Jepp. Er du vill i kassa på Rimi, så vil alle rimi butikkene i hele norge ha deg, og først da kan du starte å få god lønn!

</sarcasm>

Følte taggene var på sin plass, da vi snakker om webdesign her.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

350k i gjennomsnittslønn for en webdesigner er ikke godt betalt. De fleste IT relaterte jobber gir mye mer igjen.

Kjære lille guttunge på 13 år. IKKE FOKUSER PÅ PENGER !!! Fokuser på noe som du liker, lønna kommer den også - og kan være en fin motivasjonsfaktor. Hvis du skal ha en jævla godt betalt jobb, så bli dataingeniør eller noe slikt. Men IT-jobber generelt er noe du blir fort lei av.

1000 kroner er mye for deg - nå som du er en liten fjortis snart. :p

Men trust me. Når du vokser opp, er ikke 1000 kroner så mye allikevel. 350 000 i årslønn er helt OK, ikke mye, ikke lite... men helt OK.

Dessuten vil markedet for webdesignere være TOTALT anderledes når du er 23 år og ferdigutdannet om enn 10 års tid.

EDIT: Leser du litt grundigere på den siden, ser du at de er de med 7-9 års UTDANNELSE som har over 500 000 i årslønn som webdesignere.

Det finnes mange yrker som gir mer enn 500k i årslønn, om du er villig til å sitte 9 år på skolebenken.

Endret av care1337
Lenke til kommentar

Det finnes mange yrker som gir mer enn 500k i årslønn, om du er villig til å sitte 9 år på skolebenken.

Selfølgelig ,men er det ikke noe innen IT du kan sitte 9 år på skolebenken og tjene godt, det hadde vært kjempe kult, forresten tjener man mye som data ingeniør?

Endret av Darksite
Lenke til kommentar

Sitat Utdanning.no:

Om jobben:

Med datateknologiens utbredelse har også dataingeniørens arbeidsområder utvidet seg. I dag finner vi datateknologi nær sagt over alt, fra tradisjonelle datamaskiner til datastyrte maskiner som brukes i produksjon og prosesser som før foregikk manuelt.

Vanlige arbeidsoppgaver til dataingeniøren er å utvikle komponenter til datastyrte maskiner, samt å montere, drifte og vedlikeholde datastyrte maskiner.

Lønn:

Gjennomsnittlig årsslønn for dataingeniører og teknikere cirka 500 000 kroner, men dette kan variere en del. Faktorer som spiller inn er blant annet hvilken bransje man jobber i, hvor lenge man har vært ansatt, hvilke ansvarområder man har, og liknende (SSB 2008).

Lenke til kommentar

Det finnes da nok av utdanningsmuligheter innen it. Selv holder jeg på med en 5 årig master i informatikk. Etter det kan man studere videre eller ta jobb som f.eks. systemutvikler. Masse muligheter innen it om man tenker på mer enn webdesigner.

Lenke til kommentar

Hør nå, jeg har lyst til å bli noe innen IT, så lenge det ikke inkluderer matte, kan godst sitte på skolebenken i flere år, men dataingeniør inkluderer matte? :ohmy: . Er noe annet man tjener my e på?

Informatikk?

Mattematikk? lol?

Endret av Darksite
Lenke til kommentar

Hør nå, jeg har lyst til å bli noe innen IT, så lenge det ikke inkluderer matte, kan godst sitte på skolebenken i flere år, men dataingeniør inkluderer matte? :ohmy: . Er noe annet man tjener my e på?

Informatikk?

Mattematikk? lol?

det er er mye matte på de fleste "større" IT-studier. Spesielt på studier innen informatikk. Skal su ha god forståelse for hvordan ting henger sammen, og løse mer avanserte oppgaver så komme mattekunnskaper ofte veldig godt inn i bilde. Du får desverre ikke en ingeniør-tittel uten å ha en høyskole/universitetsutdanning som inkluderer matematikk. Ved å si nei til matte begresner dette dine muligheter innenfor teknologi en god del. Men jeg kan tygt si at matten er mye gøyere på det nivået du vil komme på Videregående og spesielt på høyskolen. På høyskole / universitet er det veldig gøy å gå på skolen.

Lenke til kommentar

Skal du inn på høyskole eller universitet, trenger du studiekompetanse. For å få studiekompetanse trenger du bl.a. matte. Skal du på ingeniørstudie, kreves det ekstra matte, både på forkurs og selve studiet. Du slipper litt om du heller satser på bachelor. Men mulig det er forskjellig fra studiested til studiested, og mulig ting har endret seg helt når dette blir aktuelt for deg, dvs om 5 år.

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

Dataingeinører tjener veldig variert. Noen jobber som teknikere på skoler, andre har mye støre saker å drive. Har en kjenning ved oslo som tjener vel bort i mot 1.2 millioner som datatekniker.. Men, så er det gigantskatter. Blir ikke så mye da mer. Skal ikke gå inn på hva han jobber som.

Haha! Dødelig støt fra datamaskin! Nå fikk jeg meg en god latter! :D

I hele kretsen til en PC så maxer det på 12VDC/AC (varierer), skal du tukle i selve strømforsyningen så er vi oppe i 240Vac, da kan det bli støt, nok til å miste en finger, men et er heller kjeldent.

Har selv tatt til meg en del støt på opp til 240VAC. Klarte meg altid fint... Så at ting går gale, er vel heller kjeldent.

Endret av slacky
Lenke til kommentar

Hvorfor er alle så redde for matematikk?

Det er jo bare logikk, og da gjelder det å ta seg tid nok og bruke energi på å få trent opp denne sansen. Så lenge du ikke vet med deg selv at det ikke er mulig fordi du rett og slett er skråsikker på at du har dyskalkuli, så er det ikke noe problem.

Det som da heller er problemet er hvordan du arbeider med stoffet, og om du har en skikkelig lærer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...