Gå til innhold

Wow, 90% av webdesignerne tjener mindre 518 400?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åhhn nei, ikke igjen, du og det evige pengemaset ditt. Har du tvangstanker eller?

Om du hadde blitt betalt 10 millioner i året, for å gjøre en jobb du HATET, som å vaske bæsj av veggene - dag inn og dag ut - fra 08:00 til 16:00, hadde du gjort det da eller hadde du heller valgt en jobb du likte?

Edit: For å gjøre det klart for deg: Glem pengene, og fokuser på hva du liker å arbeide med!

Endret av greygenic
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Åhhn nei, ikke igjen, du og det evige pengemaset ditt. Har du tvangstanker eller?

Om du hadde blitt betalt 10 millioner i året, for å gjøre en jobb du HATET, som å vaske bæsj av veggene - dag inn og dag ut - fra 08:00 til 16:00, hadde du gjort det da eller hadde du heller valgt en jobb du likte?

Glem pengene, og fokuser på hva du liker å arbeide med.

Folk har forskjellig behov, og å veie lønn opp mot trivsel er en viktig sak å se på.

Jeg hadde for eksempel hatt null problem med å skuffe drit i ett år 08-16 uten ferie for 10 millioner kroner. Jeg hadde sikkert gjort det for en lønn ned mot 1,5-2 millioner kroner også. Jeg hadde ikke likt jobben, men fritiden min hadde vært vesentlig triveligere.

Men siden den muligheten ikke eksisterer meg bekjent, så jobber jeg nå med noe jeg trives med for under 280 000 kroner årlig.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

*snip*

Enklere sagt enn gjort. Og jeg har mine veldig sterke tvil.

Poenget står uansett.

Rolig, jeg har ikke sagt noe, bare spurte :whistle: .

Jeg husker den lange diskusjonen forrige gang, det var som om det var igår :roll: .

Endret av -.Extremelearner.-
Lenke til kommentar

*snip*

Poenget står uansett.

Jeg mener, dersom du hadde fått 100 milliarder for å skuffe drit et halvt år, så hadde du og hvem som helst andre gjort det.

Men vi har alle hver vår grense over hva vi finner verdt jobben. For noen ville slikt ikke vært verdt 5 millioner, for andre kunne det vært aktuelt for bare 300 000 kroner. Vi mennesker setter ulik verdi på fritid, penger, trivsel o.l. og det er blant det som gjør oss unike.

Du virker å sette trivsel i høy grad når du velger jobb, og tar en evt. høy lønn som en bonus, ikke en avgjørende faktor. Andre mennesker verdsetter motsatt, hvor de setter lønn i høysetet, og tar evt. god trivsel som en bonus.

Tenk så flott det er. Noen er faktisk villige til å ta dritjobben for oss i bytte mot en bedre betalt jobb. Helt fantastisk :)

Lenke til kommentar

*snip*

Poenget står uansett.

Jeg mener, dersom du hadde fått 100 milliarder for å skuffe drit et halvt år, så hadde du og hvem som helst andre gjort det.

Men vi har alle hver vår grense over hva vi finner verdt jobben. For noen ville slikt ikke vært verdt 5 millioner, for andre kunne det vært aktuelt for bare 300 000 kroner. Vi mennesker setter ulik verdi på fritid, penger, trivsel o.l. og det er blant det som gjør oss unike.

Du virker å sette trivsel i høy grad når du velger jobb, og tar en evt. høy lønn som en bonus, ikke en avgjørende faktor. Andre mennesker verdsetter motsatt, hvor de setter lønn i høysetet, og tar evt. god trivsel som en bonus.

Tenk så flott det er. Noen er faktisk villige til å ta dritjobben for oss i bytte mot en bedre betalt jobb. Helt fantastisk :)

Er webdesigner en drittjob?

Lenke til kommentar

Det var en respons på at trivsel og lønn mange ganger har korrelasjon med hverandre og at ulike mennesker har ulikt behov. Var ikke myntet på webdesigner som jobb. Jeg personlig tror webdesigner er en fet jobb, men jeg tror at den gjengse designeren ikke tjener all verdens uten at jeg har noe tall å referere til :)

Lenke til kommentar

Det var en respons på at trivsel og lønn mange ganger har korrelasjon med hverandre og at ulike mennesker har ulikt behov. Var ikke myntet på webdesigner som jobb. Jeg personlig tror webdesigner er en fet jobb, men jeg tror at den gjengse designeren ikke tjener all verdens uten at jeg har noe tall å referere til :)

Hva jobber du som? tjener du godt?

Lenke til kommentar
Hva jobber du som? tjener du godt?

Jeg jobber som selger uten at jeg ønsker å gå mer i dybden enn det. Hva jeg tjener finner du ut dersom du leser denne tråden på ny. Jeg har skrevet det tidligere : )

Er webdesigner jobben underbetalt? hvot stor sjangse har en person for å få jobben?

Som med de fleste kreative yrker så er lønnen veldig variabel. Mange jobber alene eller med en liten gruppe og lønnen varierer etter hva slags oppdrag en tar på seg. Er du flink og får anerkjennelse kan du tjene godt. Dersom du ikke er blant de bedre, eller om du er ansatt av en arbeidsgiver som ikke deler profitten med de ansatte, kan du ende opp med en normalt lav lønn, eller i værste fall ikke få jobb. Jeg tror jobbmarkedet blant webdesignere er nokså trangt.

Problemet er at det er vanskelig å si fordi det er så mange faktorer å ta hensyn til. Men de 'fleste' tjener ikke kjempegodt, nei. Vil du være sikret god lønn får du heller bli flyger, lege eller sivilingeniør.

Jeg har ikke sett dine poster før, men spør du mye de samme spørsmålene selv om du får svar, så må du tåle å få refs. Håper du har fått litt oppklaring nå, og er det mye du ikke forstår kan du trøste deg med at du ikke trenger å bestemme deg om yrke riktig ennå. Dyrk din interesse likevel du, programmering er en sunn sport for en 13-åring :)

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Er webdesigner jobben underbetalt? hvot stor sjangse har en person for å få jobben?

Dette har vi svart på mange ganger før. Det er liten sjangs å få jobb hos et firma og liten sjangs for å bli stor som freelance/enkeltmannsforetak pga. det krever dedikasjon og engasjement.

Det er mulig å få enkelte jobber i hjembygda si, men man får aldri utvikle en webside for f.eks artister uten god erfaring.

Lenke til kommentar

Dette har vi svart på mange ganger før. Det er liten sjangs å få jobb hos et firma og liten sjangs for å bli stor som freelance/enkeltmannsforetak pga. det krever dedikasjon og engasjement.

Det er mulig å få enkelte jobber i hjembygda si, men man får aldri utvikle en webside for f.eks artister uten god erfaring.

Men finnes det flere jobber innen IT, du kan tjene godt på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...