Straydog Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Hei. Jeg sitter og vurderer å kjøpe meg 15" MBP 2,4 ghz-utgaven. Standardutgaven av denne koster 14990,- hvilket er en helt OK pris. Spørsmålet er imidlertid om det er verdt å oppgradere harddisken fra 320gb @ 5400RPM til en 500gb @ 7200RPM for kroner 1275,-? ` Samt oppgradere minnet fra 4 til 8gb for kroner 3400,-? Jeg skal kun bruke maskinen til skolearbeid (tekstbehandling), og lurer derfor på om jeg vil få en merkbar endring i ytelsen som dermed gir valuta for pengene, eller om jeg skal være happy med den konfigurasjonen som er standard? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Tekstbehandling? Er dette en dårlig spøk? Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 nei, ikke noe utover mitt poeng at jeg ikke kommer til å bruke maskinen til tung bilde-/videoredigering. Men jeg kommer til å bruke den til surfing og tekstbehandling på skolen, og musikk- og bildebehandling på fritiden. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Kan det etter-installeres minne i en MBP? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Du trenger ikke noe mer enn standardkonfigurasjonen for å drive med tekstbehandling, og jeg tviler sterkt på at du vil merke noen forskjell i ytelse. Du kommer ikke til å få brukt halvparten til tekstbehandling engang. 4 GB er mer enn nok. Større harddisk trenger du heller ikke, du skal jo drive med tekstbehandling? Standardspesifikasjonene fungerer fett til bilderedigering også. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Sorry men må le... De prisene på upgrade er latterlige! 8GB har de færreste behov for. Og en 7200RPM disk vil gi litt mer fart, men også mindre batteri. Skal du bruke en maskin til 15k bare for tekstbehandling? Det gjør en netbook til 2500kr også... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Den eneste oppgraderingen jeg kan anbefale er hi-res glossy eller non-glossy skjerm. Resten er unødvendig siden ytelsen er mer enn nok i standard spec. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå