Gå til innhold

FSB overklokking

Clintern

Anbefalte innlegg

Når man kun bruker fsb overklokking er sjansen høy da for at man kan skade noen deler? Jeg har tenkt å prøve meg litt. Siden jeg ikke har så mye erfaring så holder jeg meg til fsb. Har lest mye om overklokking og bl.a om unlocking av multipliern på XP CPUer, og det er noe jeg ikke vil prøve meg på. CPUens temp ligger nå på 47 idle og 51 busy.. Skal kjøpe 2-3 kabinettvifter snart og tenkte da å sette i gang med overklokking. Et spørsmål(sikkert dumt): Hvordan ligger det an med overklokking med tanke på intergrert lydkort?? hehe..Det går vel ikke så bra,eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noe fasitsvar på fsb overklokking. Du må nok bare prøve deg frem. Men du bør nok klare en 140mhz fsb uten noe høyere spenning, men ingenting er som sagt sikkert. En annen ting er jo om rammen din klarer høyere fsb. Det er veldig store forskjelder på ram! Det finnes mye drit ram på markedet. Men de fleste bør nok klare 140mhz (280mhz DDR).

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Jeg får ikke min 1133 mer enn 1302 med silverado kjøler og har prøvd både artic silver og blå nanotherm

________noen raad_________

AMD T Bird

1133@1302 :eek:

42 grader :grin:

Silverado cooler :grin:

256 DDR ECC REG :eek:

SOYO K7VDRAGON+ :eek:

Gainward Geoforce2Ti500XP@ 308,510 Mhz :grin:

Chieftec Dragon Sølv dør :eek: modda

2x80 GB WD Caviar XL :eek:

Enermax 350

[ Denne Melding var redigert av: underlord på 2002-02-04 13:02 ]

[ Denne Melding var redigert av: Underlord på 2002-02-04 13:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

N*E*R*D skrev (2002-01-31 22:40):

hvor mye kan jeg presse ut av 2 256 ddr twinmos

brikker noen erfaringer

Jeg fikk presset mine twinmos PC 2700 med activ tt kjøling til 185 i bus CL2, da justerte jeg timing osv slik at jeg fikk maks ytelse på rammen kontra fsb, altså jeg justerte fsb opp isteden for å sette ned til 2-5-2 timing på rammen da fsb økning gav mere båndbredde på rammen :smile:

Prøv deg litt fram og tilbake så finner du fort den instillingen som gir deg størst båndbredde på rammen og 3dmark osv.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...