Gå til innhold

ASUS UL30VT eller ASUS U35JC ?


Anbefalte innlegg

Mitt trøblete møte med Asus U35JC. Bestillte maskinen på søndag, og fikk den i dag (ja, det tok 4 dager og sende maskinen fra Oslo til Stavanger). Startet opp maskinen og fant fort ut at den var proppfull av reklame og dritt. Ørten flashspill. Weddding planner, skype, ebay, tred pc cilin etc. Valgte derfor og formatere pcen og slette alle partisjonene ettersom jeg ikke visste hva halvparten av dritet som kom med pcen var for noe. La inn min trofaste piratkopi windows inn på en SD brikke med usb adapter. Som jeg har brukt til å legge inn windows på flere pecer. Såklart gikk det ikke ann og boote fra USB. Måtte derfor nøye meg med å legge det inn når jeg var inni windowsinnstalasjonen fra fabrikk. Det begynte greit. Kopierte filer, osv. Rebootet og så kom splash skjermen. Klar til fortsette, men neida. Når går dritten i boot-loop. Herlig :)

 

Hvor har du bestilt fra? Høres jo nesten brukt ut.

Komplett.no Var utrolig mye dritt innpå. Orket ikke og begynne å fjerne steg for steg. Enklere med formatering. Nå har jeg vært ute og hentet minnepennen som står i bilstereoen. Holder på å legge windows på denne. Håper jeg får gang på pcen da. Utrolig kjipt og feilsøke en pc du ikke engang har prøvd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som er interessert, ny review av U33Jc på Anandtech:

http://www.anandtech.com/show/3832/asus-u33jc-bamboo-for-the-masses

 

Har ikke lest den ennå, men tenkte dere kanskje var interessert siden U35Jc også nevnes i artikkelen.

 

If you like the look of the bamboo, the subtlety of the graining, the uniqueness of having a wood-finish laptop, the overall elegance, it could be worth it. If you could care less, the message is obvious - skip the U33Jc and wait for our review of the U35Jc. Based on our experiences with the U30 and U33, it’s bound to be a brilliant little computer.

 

Review av U35Jc kommer vel relativt snart da.

 

Synd at de ødelegger den med å legge inn masse uønskede programmer osv slik Teac beskriver, men de får vel godt betalt for å gjøre det...

Lenke til kommentar

Hva med å bare bruke PC Decrapifier når du skal fjerne programmer ved første oppstart?

Det programmet ser litt tvilsomt ut. Jeg fjerner ting manuelt. Blir forbannet når jeg ser alt pisset som følger med:

 

- Trend micro. Som tillegg spør om og utføre en spørreundersøkelse etter avinnstalering!

- Piggyville + 3 andre

- Microsoft office 2010

- Cyberlink dvs.

- 3 toolbars

- Diverse live.com tillegg

- Google crome + toolbar.

- Asus screensaver

- Skype

- Ebay hurtiglinker

 

Halve produksjonskostnadene til denne pcen må være reklamefinansiert :p

Endret av Teac
Lenke til kommentar

 

Dette med viftestøy og varmeutvikling kan nok muligens (forhåpentligvis) ordnest ved å oppdatere BIOS, noe jeg ikke har gjort enda. Versjonen jeg har nå er fra 13.05.2010.

 

 

Har aldri oppdatert BIOS før, men har sett at dette skal kunne hjelpe på diverse problemer.

 

Hadde derfor sett stor pris på om noen kunne si litt om fordeler og ulemper, og en liten "steg for steg" veiledning?

Lenke til kommentar

Arrrgh. Har klart å innstalere alle programmer/filer på Hardisk C, der OS er lagt til.. Ser ut som alle dokumenter er her inne også.. Mens på Hardisk D som har 427 gb ledig plass har ingenting.. Skjønner ikke hvorfor denne pcen ble innstalert slikt, OS burde jo ligge i D istedenfor. Skjønner ikke hvorfor pcen har valgt å innstalere alt på denne partisjonen..

 

Hvordan skal jeg få formatert pcen? Ikke får jeg laget recovory cden når pcen ikke har noen cd-driver. Og heller går det ikke an å legge det inn på en USB.

 

Forresten så kommer pcen med masse drittprogrammer og spill, noe jeg rett og slett ikke forventet av ASUS, ellers er pcen glimrende.

Endret av Anixion
Lenke til kommentar

 

Dette med viftestøy og varmeutvikling kan nok muligens (forhåpentligvis) ordnest ved å oppdatere BIOS, noe jeg ikke har gjort enda. Versjonen jeg har nå er fra 13.05.2010.

 

 

Har aldri oppdatert BIOS før, men har sett at dette skal kunne hjelpe på diverse problemer.

 

Hadde derfor sett stor pris på om noen kunne si litt om fordeler og ulemper, og en liten "steg for steg" veiledning?

 

 

 

 

Ingen som har noen råd å komme med??

Lenke til kommentar

Har fått brukt maskinen endel nå og må si meg veldig fornøyd. Litt uvant med såpass harde knapper på tastaturet, men det går seg nok til. Synes harddisken bråker endel, men det blir jeg kvitt når Crucial C300 SSDen kommer :)

Prøvde meg på en 46mbit 1080p musikkvideo tilkoblet tven igår. Det gikk smertefritt.

Lenke til kommentar

 

Dette med viftestøy og varmeutvikling kan nok muligens (forhåpentligvis) ordnest ved å oppdatere BIOS, noe jeg ikke har gjort enda. Versjonen jeg har nå er fra 13.05.2010.

 

 

Har aldri oppdatert BIOS før, men har sett at dette skal kunne hjelpe på diverse problemer.

 

Hadde derfor sett stor pris på om noen kunne si litt om fordeler og ulemper, og en liten "steg for steg" veiledning?

 

 

 

 

Ingen som har noen råd å komme med??

 

Nå har jeg (ikke enda..) kjøpt maskinen, slik at jeg har ingen inngående kunnskap om how-to. Men min generelle erfaring med ASUS hovedkort er at de er flinke til å gjøre dette enkelt for deg. BIOS er ikke særlig vanskeligere å oppdattere enn en hvilken som helst annen driver. Du har helt sikkert medfølgende ASUS progarmvare som laster ned nyeste verison fra nettet og gjør dette i windows for deg.

 

Om ikke kan du finne nyeste BIOS og øvrig programvare for U35JC her : http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us - lykke til og så ser jeg av den nyeste BIOSen (207) at denne har oppdatering på strømstyringen - dette kan nok være vesentlig også for viften din.

Endret av troyel
Lenke til kommentar

Til dere andre som har bestilt U35jc og fått den. Hvordan er viftestøyen hos dere? En vifte som går konstant hele tiden? Andre erfaringer enn meg?

Har oppdatert BIOS, noe som ikke hjalp nevneverdig. Har innstallert speedfan, men ønsker ikke å endre på noe jeg ikke har peiling på, så har ikke endret viftehastighet manuelt enda.

Lenke til kommentar

Til dere andre som har bestilt U35jc og fått den. Hvordan er viftestøyen hos dere? En vifte som går konstant hele tiden? Andre erfaringer enn meg?

Har oppdatert BIOS, noe som ikke hjalp nevneverdig. Har innstallert speedfan, men ønsker ikke å endre på noe jeg ikke har peiling på, så har ikke endret viftehastighet manuelt enda.

 

Har fått min, og er ikke akkurat super fornøyd. Viften virker til å gå konstant, men av og til slår den seg ned og pcen er heeelt stille. Dette burde gå ann når den er idle, men det går ikke.

 

En annen ting er HDDen som lager klikkelyder hvert 10. sek, noe som er helt jævlig irriterende. Dette skjer kun når HDD er idle, mens når den er i gang så er den rimelig stille. Det er en WD hdd i min PC. Andre som har fått seagate har ikke dette problemet.

 

Touchpaden lager også en irriterende lyd. Om fingeren er på, eller 1 mm unna touchpaden så kommer det en svak buzze-lyd som er der så lenge fingeren er der. Disse 3 tingene frustrerer meg noe sykt! Prøver å finne løsninger, men er ikke akkurat det letteste. Det er vel en mulighet å returnere pcen så lenge det er innen 2 uker? Godt mulig noe blir fikset med en liten oppdatering, men jeg vil ikke ta sjansen på det om jeg kan returnere den og heller velge en annen PC. Jeg er vel en av de få som er misfornøyd muligens.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg gjerne vil gjøre og. Putte inn en SSD. Har ikke mye behov for mye plass selv. Meste er på stasjonære, eller ekstern.

 

Men viftestøyen er fortsatt plagsom. Syns også innsynsvinkelen er helt rævva. Dette satt i forhold til min gamle asus f3ja og andre laptoper jeg har sett.

 

Ingen andre som har problemer med touchpaden? Det er en veldig lav lyd, men høres godt i et stille rom. Veldig plagsom når du først hører den!

 

 

Jeg vil også være fornøyd. :p

Lenke til kommentar

Jeg må si det bekymrer meg noe at viftestøyen er markant selv ved enkel bruk. Jeg vurderer sterkt U35JC men det fordrer at jeg kan browse, skrive og lignende uten at den lager noen merkbar lyd. Jeg kommer til å gå fra en vifteløs laptop (Dell X1) slik at stillhet er gull.

 

Det må da kunne være mulig å stille på viftestyringen slik at den har en høyere terskel for å skru opp vifta - eller vil det bare medføre en høyere temperatur før den lager lyd, altså uansett hvilken bruk den har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...