Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Må trykke F1 hver gang PC-en startes

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel pc med Abit KX7-333 RAID Hovedkort Socket A DDR VIAKT333, ATA/133, ATX, 266MHz og en AMD Athlon XP1900+ 1,5 GHZ 266 MHz bus socket A (Palamino) prosessor.

Jeg har installert XP Home edition på nytt og satt inn nytt batteri på hovedkortet.

Pc-en har også ustabil skjerm som svartnet og kommer tilbake igjen. Noen ganger restartet pc-en seg av seg selv. Og stopper på bildet som krever F1 for å gå videre. Dette har jeg plagdes med lange.

På vanlig oppstart om morgenen er det slik at Pc-en starter, men den stopper opp og jeg må trykkke F1 før den går videre og fungerer.

Noen som vet råd? Jeg legger ved bilde av skjermen, etter restart, når det kreves å trykke F1.

Vedlagte miniatyrbilde®

post-102903-1279472503,0434_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Haha, har samme problem med en veldig gammel pc som står hos farmor. Bryr meg egentlig ikke så mye om det, fordi den blir aldri brukt. '

Et tips: Kjøp deg en ny pc.

Lenke til kommentar

Haha, har samme problem med en veldig gammel pc som står hos farmor. Bryr meg egentlig ikke så mye om det, fordi den blir aldri brukt. '

Et tips: Kjøp deg en ny pc.

Vel greit å høre at andre plages med samme problem, men håper på mer konstruktiv løsning på problemet enn å kjøpe en ny pc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Det har jeg desverre ikke.

Forresten så har den pc'en hos farmor hatt dette problemet i år og dag. Så det er ikke noe nytt. Du får google litt og se om du finner noe.

Lenke til kommentar

Hadde liknende problemer med liknende hardware en gang. Abit hovedkort hvor kondensatorene hadde begynt å gå fille veien. Løsning var å kjøpe nytt dessverre. med mindre du er enormt flink til å lodde så regner jeg med at du har en liknende situasjon på gang.

Dette skulle være enkelt å finne ut av egentlig. Åpne pcen og pass på å ha rikelig med lys f.eks en kraftig lommelykt og ta en kikk på transistorene som står rundt sokkelen til prossesoren. Hvis det tyter ut guffe av noen av disse, er det dessverre ikke mye håp for hovedkortet ditt.

Dette er og har vært ett veldig vanlig problem med Abit (derfor jeg kun bruker Asus hk nå)

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

HURRA LØSNING !!!

Jeg prøvde å gå inn i BIOS Phoenix-AwardBios CMOS Setup Utility. Fant et valg hvor det ble spurt "Sette Load Fail-Safe Defaults til Y?". Jeg valgte Y (Yes) og lagre valget.

Nå starter PC-en og den stopper ikke underveis for å be meg trykke F1, som tidligere.

Tusen takk for alle bidrag og særlig takk til deg som fant løsningen. :-)

Gå inn i BIOS/Setup og velg "halt on error" - Off

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...