Gå til innhold

Beste kamera til max. 5000?


Anbefalte innlegg

En niese av meg har spurt meg om jeg kan hjelpe henne med å finne best mulig speilreflekskamera til max. 5000 kroner. Jeg har ikke fulgt så mye med i det siste og tenkte jeg skulle spørre om hjelp fra noen som er oppdaterte. Noen tips? Må innrømme at jeg er litt svak for Nikon personlig... :)

Endret av Fabricius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal hun ta bilder av? Er hun interessert i noe spesielt?

 

Må hun ha speilrefleks? Kanskje hun er ut etter noe som er lettere å ta med seg?

 

Hun vil nok ta bilder av både mennesker, dyr og bygninger. Inne og ute. Hun vil ha speilrefleks, så det er ikke et tema.

Lenke til kommentar

Fra Nikonleiren er det vel D5000 som ligger nærmest i løypa da. Kameraet er veldig bra. Kitobjektivet 18-55 VR er også rimelig bra. Prisen er 4995,- med kitobjektiv. Etterhvert kan man spe på med den lyssterke 35mm f/1,8 som er rimelig og faktisk veldig bra.

 

Personlig hadde jeg kansje heller kombinert D5000 med Tamron 17-50mm f/2,8 eller kansje med Nikon 16-85mm f/3,5-5,6 VR men da sprekker budsjettet på 5000,-

Men bytte av optikk er ikke noe problem senere.

 

D5000 har sensor som er arvet/nært beslektet med sensoren i D90. Dermed også mulighet for video i HD format og veldig gode ISO egenskaper. Utvippbar og dreibar skjerm.

 

Dette var Nikon, men dagens nye speilrefleks er så gode at merke er egentlig ikke noe relevant.

Endret av TOH65
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...