Thomaes Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Heisann! Jeg har kjøpt en 15'' aktiv subwoofer fra det nye og suspekte merket Fence på Netthandelen. Den er satt opp og spiller, men den spiller veldig lite og lavt. Jeg har et annet veldig gammelt og billig PC-anlegg med en subwoofer som ikke kan være større enn 8-9 tommer, og jeg merker bassen mye mer fra denne. Gain på denne er tilogmed svært lite. Gain på min nye og store subwoofer kan jeg sette ganske langt over klokka 12, og likevel spiller den relativt lite. Jeg er derfor sikker på at jeg har koblet feil eller bruker feil kabler, eller at jeg har stilt inn noe rart. Derfor ber jeg pent om hjelp til å få denne subwooferen til å spille høyere Først og fremst er linken til subwooferen her. Som dere ser er subben aktiv med 500 watts forsterker, så litt trøkk burde den ihvertfall levere. Receiveren min er en Onkyo surroundreceiver. Jeg har koblet subwooferen med en slik en fra Clas Ohlson. Receiveren har subwoofer-out-utganger som jeg kobler subben til med kabelen. Jeg har også prøvd å koble fra begge to subwoofer-utgangene på receiveren (disse skal visst levere ut samme signal) til både left og right på inngangen bak på subben, uten at det blir vesentlig bedre. Noen som evner å se hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Har du forsøkt 'Line out', gir den samme nivå? Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Har ikke gjort det, tenkte at Zone 2 var noe man kunne switche til for musikk i et annet rom. Skal ned og teste ut senere i dag. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Har samme receiveren selv. Det skal gå an å justere utnivået på hver kanal, også sub. Har du sjekket hvordan det står til der? Ellers har du jo den automatiske setupen du kjører med medfølgende mic, og det er ganske mye å lese seg til i bruksanvisningen. Zone 2 er som du sier muligheten til å bruke to av kanalene til et "ekstra anlegg" dersom du ikke kjører 7.1. Endret 18. juli 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg fant fram hvor man stilte på lydnivået inne på selve receiveren, og det var så enkelt som å stille på disse. De sto visst på veldig sære verdier. Nå spiller den som bare det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå