muffe Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg har en w2k server box som jeg kjører litt forskjellige services på. Nå vil jeg legge til en proxy server. Finnes det en slik funksjon innebygget i w2k server? Eller må jeg ha separat programvare? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 IIS er med på Windows 2000 Server tror jeg. Jeg er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Kan IIS operere som proxy? Trodde det var FTP og HTTP.... Lenke til kommentar
icarus1983 Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg har en w2k server box som jeg kjører litt forskjellige services på. Nå vil jeg legge til en proxy server. Finnes det en slik funksjon innebygget i w2k server? Eller må jeg ha separat programvare? På forhånd takk for hjelpen. Windows 2000 Server kommer ikke med proxy (så vidt jeg vet) derimot får du kjøpt Microsoft ISA (Internet Security and Acceleration Server) server (som bygger på win2k server). Denne koster seff en hel stabel med penger, så med mindre du hoster opp en piratkopi, ekker dette er til ett firma som har råd, så anbefales den ikke. Løsningen for deg er å kjør Linux og Squid Proxy eller noe! Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Løsningen for deg er å kjør Linux og Squid Proxy eller noe! Eller bare kjør Squid proxy på 2000. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Sorry, min feil. Mente ISA Server.. :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå