sinnaelgen Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Siden jeg ikke har så mange muligheter til å lage en database etter mine ønsker så tyr jeg til Oo.base. Men selv der virker det å være vanskelig. slik jeg har tenkt det så må den nødvendigvis bestå av mange tabeller . men først har jeg bare laget noen få , slik at jeg får det i gang For å forklare det kort så har jeg oprettet en tabell med navnet «blader» som har feltene «ID» som også er primær nøkkel, feltene nr,aargang og referanse alle er heltall. Den andre tabellen «bladreferanse» har felten ID (primærnøkkel) og referanse. Begge «id» feltene har automatisk økning av verdien Jeg har også sat en relasjon mellom «referanse» feltet i tabellen «blader» og «id» feltet i tabellen «bladreferanse» . Brukt veiviseren til lager skjema med hovedtabell «blader» og under tabell «bladreferanse» . Problemet er at når jeg forsøker å skrive inn data i feltet «referanse» i «bladreferanse» tabellen så blir det ikke godkjent . Sletter sletter jeg det jeg har skrevet inn der så blir et tomt felt heller ikke godkjent. Så hva er det jeg har gjort feil ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå