Gå til innhold

Kjøp - Ny bærbar PC

Anbefalte innlegg

Hei...

Leter da etter ny berbær PC av div. grunner. Vil helst ha den innenfor 6000,-, og bruksområdene er surfing, musikk, nedlastning men kanskje mer krevende programmer etterhvert. Skal muligens gå til innkjøpt av en HD PVR til å recorde opptak i HD fra XBOX/PS3 og da trenger den litt krefter. Leter en som er rundt 15", ikke for stor. Hvor mye RAM burde jeg ha, og er prossessor viktig for det jeg nevnte ovenfor? Harddisk er ikke så veldig farlig, trenger ikke mer enn 500gb hvertfall!

Har hatt HP i mange år, men det sies mye rart om dette. Har tenkt litt på Dell, men har ikke noe spesielt med peiling. Jeg er åpen for det meste, og setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes endel gode alternativer i den prisklassen, spesielt hvis du har tid til å vente på at det dukker opp noen større modeller på tilbud. Du kan faktisk få en maskin med i5-430M eller en 4 kjerners AMD cpu for rett over 6000kr hvis du følger med litt.

Hvis du har dårlig tid så blir det en i3-350M eller en 3 kjerners AMD, Acer og Toshiba 2 modeller som koster rundt 6000kr med disse cpuene.

Acer Aspire 5551G ASLXPUU02021, pris 5995kr.

Denne er på tilbud denne helga, ASUS X52JC 15.6" HD GeForce G310, Core i3-350M, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, Webcam, W7 Home, pris 5495kr, og er vel ett veldig godt alternativ.

Her er Toshibas 3 kjerners modell, Toshiba Satellite L650D-12F 15.6" HD Radeon HD5650, Athlon P820, 4GB RAM, 640GB HDD, DVD±RW, BT, Webcam, W7 Home, pris 6495kr.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

takk for hjelpen! Så hva er viktigst for meg? Minne eller prosessor? uansett så brude vel en 3MB holde eller burde jeg betale for 4? uansett er det prosessor jeg er mest bekymret for, og ikke lyst til å gå på en smell der

Lenke til kommentar

Det hjelper jo lite med mye minne hvis du har en cpu som suger.

Jeg antar at vi snakker om visning av HD video her og det er ikke så fryktelig krevende.

Personlig så ville jeg nok kikke etter modeller med de cpu alternativene jeg har nevnt selv om du nok kan klare deg med varianter som ikke er like kjappe også.

4gb minne holder til det aller meste og de fleste 64bit maskiner leveres da også med det.

Asus modellen jeg har linket i forrige post er satt ned 1000kr og er akkurat nå det beste kjøpet jeg kan finne. Asus er forøvrig en av de beste produsentene av bærbare pc'r.

Dell har også Dell Studio 15 på tilbud akkurat nå til 5990kr, det er også et meget godt alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...