Gå til innhold

Hvordan er pris på spill fra utenlandske nettbutikker kontra norske?

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis diskuterte om det var billigere, dyrere eller like dyrt å handle spill i fra utenlandske nettbutikker. At spill i fra Sverige var billigere enn i Norge på grunn av at den svenske kronen er svakere enn den norske.

Så da er spørsmålet, er det billigere å handle fra utenlandske nettbutikker eller ikke?

Noen som har hatt erfaringer med å handle i fra utenlandske butikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du holder deg unna 200kr grensen og portoen ikke er alfor høy kan det du skal kjøpe godt være billigere. Også ting som er veldig dyre, f.eks dyrt fotoutstyr kan det endel å spare på. Pris på spill vet jeg ikke, da jeg ikke spiller spill.

Lenke til kommentar

Å handle spill fra f.eks England er som regel billigere en å handle de i Norge. Nye spill der koster mellom 350-400 NOK (X360 og PS3, vet ikke hva nye PC spill koster). Men når du bestiller spill som er over 200 NOK, så blir de ofte like dyre eller ganske mye dyrere.

Eksempel: Billigste du får Crackdown 2 (X360) for i Norge er 495 NOK, og det samme spillet koster 276 NOK på Amazon.co.uk. Men siden Norge har så mange avgifter, så havner spillet på 506 NOK.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...