Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ICE/3G med Dovado router

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser at det er en del som har prøvd Dovado UMR routeren med Ice og 3G, og at det fungerer bra.

Jeg kunne tenke meg å kjøpe en slik og har googlet litt for å se hvor den kan anskaffes.

Når jeg leter kommer det opp 2 ulike typer, Dovado UMR og Dovado 3GN. Under er link til Dovado med info forskjeller:

Dovado routere

Den ene forskjellen er 1 kontra 2 usb porter. ICE sin D50 har 2 porter inn i pcen, så sånn sett er UMR beste valg. Men hvorfor har D50 2 usb inn mot pc, trenger den mer strøm?

Dette med USB porter og hvor mye strøm man kan ta ut av den ene (i 3GN) er vel den eneste forskjellen som er av interesse. (De 2 andre går på "home automation" og "gps tracking").

3GN er enkel å få tak i, bla. på Clas Ohlson, ca 900.-. UMR ser litt mer utfordrende ut, når det gjelder anskaffelse, men ligger i prisklasse >900.-.

Tenker å gå i butikk å kjøpe, og ikke over nett.

Er det noen som bruker Dovado 3GN med ICE D50 modem, og kan si litt om erfaringer?

Finnes det andre rimeligere alternativer hvor ICE D50 kan brukes inn i en trådløs router?

Dovado 4GR er også en mulighet, men denne har jeg ikke sett i butikk.

Sandstrand

Endret av SandStrand
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, SandStrand!

Har du kjøpt deg ruter?

Jeg er ute etter samme løsning, og lurer på hva du endte på.

Jeg vet at ICE sitt D50-modem skal fungere bedre med 2 stk USB'er tilkoblet pga at den da får mer strøm.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...