Rubyred Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Maskinen starter og kommer opp med skjerm med Asus logo. Der kan jeg velge mellom å trykke "del" for å starte setup, eller presse "tab" for å se BIOS POST message. Ved å trykke "del" kommer svart side med American Megatrends opp og det står Entering SETUP..... Nå skjer det ikke mer. Den står slik i flere timer uten resultat. Virker som om den har problemer med "POST" (power on self test). Har tatt ut backup batteri, uten at det hjelper. Er det noen annen måte å få flashet bios, eller er hovedkortet fucka! Endret 18. juli 2010 av Rubyred Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Om ikke hovedkortet er ødelagt så har iallfall BIOS gått på en smell. Der er muligheter for å bytte de fleste BIOS-brikkene, men det spørs om ikke det er enklere å skaffe seg et nytt hovedkort. Det kan også være kontroll-logikk på hovedkortet utenom BIOS som har fått en smell, men det høres ut som BIOS. EDIT: Du har iallfall lært to ting: 1) Koble ut alle kontakter fra PC-en under tordenvær 2) Bruk beskyttet strømforsyning. Endret 18. juli 2010 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Om ikke hovedkortet er ødelagt så har iallfall BIOS gått på en smell. Der er muligheter for å bytte de fleste BIOS-brikkene, men det spørs om ikke det er enklere å skaffe seg et nytt hovedkort. Det kan også være kontroll-logikk på hovedkortet utenom BIOS som har fått en smell, men det høres ut som BIOS. EDIT: Du har iallfall lært to ting: 1) Koble ut alle kontakter fra PC-en under tordenvær 2) Bruk beskyttet strømforsyning. Regnet med det svaret. Dette er en pc jeg nettopp har satt sammen for naboen. Han var ikke hjemme, ellers regner jeg med at han hadde dratt ut kontakter. En lærepenge uansett. Får bare be ham ta det på forsikringa. Nytt kort blir bestilt i morra. Takker for svar!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå