Gå til innhold

2,66 noe overklokkingsvennelig?

Anbefalte innlegg

Skal ut å kjøpe cpu idag og eneste dei data shappa hadde inne var 2,4 og 2,66 begge er med 533 buss! Hvilken av disse er mest overklokkings vennelige? Noen som har erfaring med denne 2,66? Skal bruken den sammen med en alpha ribbe og en grei vifte 58m³/time.. Bør vel komme opp i 3,3-3,5 eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjører min p4 2,66 på 2,9ghz nå....jeg får den til 3 ghz :D (testa i stad) uten extra vcore økning

men hakke no extra kjøling på hk så kan være derfor,men jeg syns den er god å klokke med :wink:

men har du enda bedre kjøling skal du nok greie 3ghz+ men alle cpu'er er forskjellige..så du får bare klokke å se :)

lykke til hvertfall!

ps. si fra hvor langt du kommer a,sikler litt etter lignende kjøling du har :p hehe..

Lenke til kommentar

Jeg har den cpu`en, og jeg kjører på 3 blank uten problemer, fungerte fint med original vcore, men jekka den opp ett hakk bare for at ting skulle bli bedre, boota opp på 3.4 bare for å se, og det gikk, men pga. frykt og redsel ble den justert ned igjen, det er dyrt å kjøpe ny cpu ofte....

Jeg hadde kjøpt.

Lenke til kommentar

Har den på 3.3ghz nå! vcore på 1,625. Testa med burnin i natt, og sto å svei i som den skulle i dag tidligt! Prøvde litt på 3,4 og, men da ble den for varm tror jeg. Funka fint en stund så kom tempen litt over 60 så slår den seg av! Var ute å kjøpte en funnel 80-120mm Skal sette på en 120mm vifte og håper denne klare å kjøle ned ribba. Får den til å poste 3600mhz med 180 fsb! Så får se etter på med bedre kjøling!

Lenke til kommentar

jeg klarte å klokke til 3 ghz blank uten vcore økning,men da litt ustabil..

tror du jeg kan greie mer om jeg øker vcore et hakk eller 2?

og hvor høy temp tåler denne cpu'n før det er fare på ferde? og åssen temp har dere andre med denne cpu'n?

jeg får oxo en melding i sisoft sandra at : "fsb is higher than chipset rated speed" reduse fsb!

er dette noe jeg bør ta alvorlig? eller kommer det sånn fordi jeg har klokka pc'n mer enn 533mhz fsb?

håper noen kan svare=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...