warmaster Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hei! Jeg har et ATI Radeon 9700 Pro, som jeg kjøpte i oktober ifjor mens prisene var på topp :-) Uansett: Jeg har hatt litt problemer med stabilitet på PC'n i det siste (den har låst seg i spill) Igår oppdaget jeg at vifta på skjermkortet ikke gikk rundt... Jeg ringte til levrandøren som ba meg komem oppom og de byttet viften mens jeg ventet... Det var jo iåforseg bra service... Men så begynte jeg å tenke... Blir GPU'en på et ATI-kort så varm at den tar skade av at viften stopper? (ved etpar anledninger så kom BIOS info om skjrmkortet opp etter heng i spill) Burde jeg ta meg bryet ved å levere inn kortet og lage en garantisak av det? Ellers vurderer jeg å stikke ned på Digital impuls og kjøpe en slik heatsink uten vifte og montere den da slipper jeg å bekymre meg for at viften skal stoppe ihvertfall :-) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg ville levert den inn, mest for da må Sapphire eller hvem det var som laget det, måtte gi deg et nytt kort. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Lever det ville jeg også ha gjort Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Det er kritisk feil som er reklamasjon som tillsier gratis reperasjon (garanti) eller nytt kort :wink: Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Ja.... men spørsmålet mitt er altså om jeg kan kreve nytt kort (med det resonement at GPU kan ha blitt skadet av at viften stoppet) Jeg har voldsomme stabilitetsproblemer her nå ihvertfalll :-? Lenke til kommentar
Junta Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg ville ha testa med et annet kort. Hvis du fortsatt har problemer er jo saken klar. :wink: Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Selv om gpu skulle være skadet har du nok ditt på det tørre så lenge det er snakk om produksjonsfeil og det ikke kan vises til at du har brukt det etter at du skjønte at viften hadde stoppet. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Ja.... men spørsmålet mitt er altså om jeg kan kreve nytt kort (med det resonement at GPU kan ha blitt skadet av at viften stoppet) Jeg har voldsomme stabilitetsproblemer her nå ihvertfalll :-? Trur du ikke har krav på å få et nytt kort, men få reparert det gratis. Reparert vil da si å få ei ny vifte. Trur heller ikke GPU tar skade av det. Grunnen til at det stopper/restarter er for å forhindre at kortet ditt skal bli ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå