Geir Willy Haugen Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Du kan bli med på arbeidsseminar når Morten Krogvold skal møte Draugen. Les mer Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 I løpet av høsten, eller våren, arrangeres det nemlig et arbeidsseminar Håper det blir våren, så jeg kan oppfylle 18-års-kravet. Dette hørtes kjempegøy ut! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Hehe... Reise ut på en platform og ta bilder? Been there done that Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Hehe... Reise ut på en platform og ta bilder? Been there done that Show us the results! Hvordan var det? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Høres mest ut som en vinn-vinn situasjon for Shell dette... 10deltagere = 65000kr som jeg vil tro fint dekker alle utgifter med opplæring, utstyr og transport.. Pluss gratis 30 garantert flotte bilder som overgår deres egne traurige bilder, som de fritt kan bruke i reklame- og hjernevasking-sammenheng å tjene mange hundretusen kroner på... Men sånn bortsett fra min første tanke så blir dette en utrolig kul ekskursjon som nok er vell verd prisen for de som har råd.. Endret 18. juli 2010 av Tore Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jobber der ute..... Så er ikke så spennende som man skulle tro. Forskjellen er jo at Krogvold var der ikke Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Høres mest ut som en vinn-vinn situasjon for Shell dette... 10deltagere = 65000kr som jeg vil tro fint dekker alle utgifter med opplæring, utstyr og transport.. Ikke i nærheten engang. Bare helikopterturen koster mer. Bare opplæringen en dag på et sikkerhetssenter koster mer. Men Shell kan jo ha fått en solid rabbatt... Men så kommer "kostnadene" med å ha ansatte som barnevakter uti felt, med gassmålere og blitzvakt. En blitz på feil sted og platformen står..... Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Meget heftig... dette skulle jeg likt å være med på ass :| Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Noen som har 6500 kroner og transport til Haltenbanken å avse? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Spenstig, men kjipt å ikke kunne blitse da... En blitz på feil sted og platformen står..... Hva med en kraftig lommelykt? Ser for meg det som en kvasi-løsning, kan det utgjøre en sikkerhetsrisiko? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Det er nok trygt med lommelykt. Det som skjer er at flammedetektorene går bananas hvis de blir utsatt for blitzlys. Eller, de kan, avhengig av hvilken type. Derfor kjører de etter "føre var" prinsippet. Hadde eg hatt folk med meg hadde eg sett det an hvor eg var. Er det ikke flammedetektorer i området så er det jo bare å blitze i vei.... Når vi tester flammedetektorene så bruker vi en kraftig halogenlampe og et deksel som roterer og slipper ut og stenger lyset. Det vil oppfattes som flammer av detektoren. Endret 19. juli 2010 av Jotun Lenke til kommentar
mungo Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 For å kunne reise med helikopter ut til plattformen må jo de deltakerne som skal være med ha sikkerhetskurs som varer i 4 dager og koster et sted mellom 15000 og 20000. At det kun koster 6500kr høres rart ut. De pengene dekker nok kun helikopteret og administrative kostnader (og knapt nok det). For dem som får sjansen er jo dette en once in a lifetime opplevelse. Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) For å kunne reise med helikopter ut til plattformen må jo de deltakerne som skal være med ha sikkerhetskurs som varer i 4 dager og koster et sted mellom 15000 og 20000. At det kun koster 6500kr høres rart ut. De pengene dekker nok kun helikopteret og administrative kostnader (og knapt nok det). For dem som får sjansen er jo dette en once in a lifetime opplevelse. Bull, for å være ute på dagsbesøk kreves ikke sikkerhetskurs. De får se sikkerhetsvideoen før helikopteravgang, og får en liten avhandling om hvor de skal gå hvis alarmen går når de kommer ombord. Endret 26. juli 2010 av Plukk Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Man må ikke ha sikkerhetskurs på fire dager nei. Slike ting ordnes enkelt med et mindre kurs og følge under hele oppholdet. Folk som kommer ut og underholder på platformene har ikke 4 dagers kurs nei.... For å kunne reise med helikopter ut til plattformen må jo de deltakerne som skal være med ha sikkerhetskurs som varer i 4 dager og koster et sted mellom 15000 og 20000. At det kun koster 6500kr høres rart ut. De pengene dekker nok kun helikopteret og administrative kostnader (og knapt nok det). For dem som får sjansen er jo dette en once in a lifetime opplevelse. Bull, for å være ute på dagsbesøk kreves ikke sikkerhetskurs. De får se sikkerhetsvideoen før helikopteravgang, og får en liten avhandling om hvor de skal gå hvis alarmen går når de kommer ombord. Vil nok tro de må gjennom litt mer.... Helikoptervelt blandt annet tror eg de må ta for å få lov å fly ut. Litt usikker. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Har fått det bekreftet fra en person som har vært på besøk på plattform flere ganger at det kun er en video. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Oki. De gjorde sikkert bare litt ekstra show med katie meluha. For hun var hvertfall med på livbåt stup. Edit: Og helikoptervelt... http://www.youtube.com/watch?v=E3UFkF6SzVs&feature=related Endret 26. juli 2010 av Jotun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg