Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

infeksjon i piercinger, la det gro?

kineking

Anbefalte innlegg

jeg tok for knappe 6 uker siden 2 hull oppe i øret, jeg har merket til nå at det ikke slutter å gjøre vondt og at det har blitt nokså tykt ved begge piercinghullene akkurat som at det skulle vært en kule inni, har ikke renset det siden første dagen siden frisøren merkelig nok sa at det ikke var noe vits i å rense det. det er varmt og blør litt puss..

men spørsmålet er: må jeg absolutt la det gro eller finnes det mulighet for at infeksjonen kan forsvinne slik at jeg kan beholde piercinghullene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar du ut piercingen å lar den gro vil ikke betennelsen forsvinne, du bare innkapsler betennelsen.. Så eg ville renset den masse å krysset fingrene for at den går over, ellers ta deg en tur te legen å få noe penicilin for det :)

Så for alt du gjør, IKKE ta ut piercingen :nei:

Lenke til kommentar

Når jeg tok piceringen i øret så var jeg ganske sløv med å rense den. Enne grunnen var fordi hun damen ikke ga nok beskjed om å rense den. Så den blødde og blødde og den begynte å gro litt. Så bestemte jeg meg for å ta den ut og la den ligge litt på hyllen, 2 dager gikk og jeg fikk den faen meg ikke inn igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt hull i navelen to ganger nå, og du bør ikke ta ut piercingen for å la det gro, men heller rense det godt hver morgen og før du legger deg, med rensemiddel fra tatto/piercing -studio, da vil infeksjonen forsvinne etterhvert.

Endret av Frk. Snasen
Lenke til kommentar

Tar du ut piercingen å lar den gro vil ikke betennelsen forsvinne, du bare innkapsler betennelsen.. Så eg ville renset den masse å krysset fingrene for at den går over, ellers ta deg en tur te legen å få noe penicilin for det :)

Så for alt du gjør, IKKE ta ut piercingen :nei:

jeg tok ut piercingene for et døgn, men etter å ha lest alle disse svarene så tok jeg dem rett inn igjen, det gikk heldigvis bra, jeg har rensa hullene 2 kvelder på rad og merker at det er mindre vondt enn før :) er jeg heldig så forsvinner smerten fullstendigt.

men hvis ikke så bør jeg oppsøke lege og få noe pencilin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...