Gå til innhold

Display problemer med C905 Haster!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk en SE C905 November/Desember 2009, tror den ble kjøpt i Expert. Jeg brukte den ikke så mye , noen bilder på nyttårsaften , etter det brukte jeg den noen ganger for å ta bilder.. Men begynte ikke å bruke den ordentelig før i sommer, mest for å ta bilder, ettersom jeg ikke kunne ringe eller sende sms fra det. Da jeg begynte å bruke mobilen på nyttårsaften, så jeg at det sto inaktivt simkort , der det skulle stå Operatørens navn (Netcom) over det igjen, var det en Blå H , et lite bilde som skulle forestille en telefon med en strek over, når jeg prøvde å ringe forsvant nummerfeltet, altså nummeret som sto der, gikk bort, det samme skjedde når jeg skulle sende sms. Det gikk helt fint å være på nettet, mobilnettet. Og da jeg var på vei til sverige for noen dager siden , var et eller annent sted i norge, kom Netcom opp på displayet men det gikk forsatt ikke an å ringe, eller sende sms. Så jeg gikk til sonyericsons hjemmeside idag , og fant ut at jeg kansje skulle prøve synkronisering via pc suite , ettersom , det ikke gikk via mobilen, pågrunn av at det ikke kunne komme noen sms. Synkroniseringen gikk greit, men så så jeg at man også kunne repare telefonen, så trykket jeg på den og satt i usb pluggen og sånt. Feilen jeg gjorde , på slutten, da repareringen nesten var ferdig, var å trykke på avbryt , og ta ut usb kabelen, selv om det sto at det kunne komme til å skade telefonen. Da jeg tok av kabelen. Prøvde jeg å slå på telefonen men det gikk ikke , tastene lyste og lyden som kommer ved oppstart kom , men skjermen var forsatt helt svar, displayet dulkket bare ikke opp. Jeg prøvde å ta ut batteriet,sim kortet, og minnekortet flere ganger men det gikk ikke. Akkurat nå er telefonen på , men skjermen er svart , mn tastene lyser. At den kan ha fått en bulk eller ha truffet noe hardt og dt er grunnen er ikke mulig, fordi at jeg hele tiden var der, den falt ikke ned eller noe og det er ikke vann i den heller, vis det hadde vært det, hadde vel ikke tastene lyst?

Hva kan ha skjedd`?

Kan det hende at det har noe med batteriet å gjøre , fordi at det er litt riper på den og den er litt trykket ned ved der man tar den opp , det lille hullet , på Gunn av neglene mine hehe :p

Alt jeg vet er at grunnen til at skjermen ikke kommer opp , er at jeg tok ut kabele for tidlig og avbrøt reprasjonen, det sto til og med der, jeg angrer skikkelig ... Når jeg prøver å koble mobilen til pc via usb kabel , kommer det bare opp enheten er ødelagt, dt har ikke noe med kabelen å gjøre mn mobilen.

Noen løsninger

jeg elsker denne mobilen pga det flotte kameraet og bildene jeg har tatt med den!!

ville vært synd vis jeg måtte sende den inn til reprasjon, ettersom jeg reiser til utlandet på tirsdag!!

I så fall noen dere vil annbefale , bor i oslo området

Tar i mot alle tips.!! :)

Ps: vis dere vet hvorfor jeg ikke kan ringe og sende sms når jeg har netcom simkortet oppi , så svar gjerne på det også .. foresten simkortet har en abonemments tid på 12 måneder.

Sorry for skrivefeil er litt trøtt!!

God natt og God morgen!!

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis du har fortsatt garanti på den(bindings tid), så kan du ta den med til mobil fiksern ved oslo city der, skal ikke koste deg noe.

det med inaktiv sim kort, det kan komme av at det er dårlig dekning. Hadde samma problem en periode, du kan gå inn på innstillinger, og sette den på gsm istedenfor 3g nett lr noe sånt. og oppgradere software.

eller så er det noe galt med sim-korte, få netcom til å sende deg et nytt sim-kort.

litt seint på tiden, sorry for skrive feil

Fanta<3

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har løsningen

Last ned og prøv dette programmet, kalt omnius. (du må registrere deg)

http://www.omnius-server.com/

Trykk unlock og vær sikker på at du trykker på "Fix SEMCBOOT". Etter det prøver du å opdatere telefonen med seneste firmware.

Trenger du noe mer hjelp så kan jeg hjelpe deg over MSN (Jeg har hjulpet mange med lignende problemer før): [email protected]

Tror dette skal kunne fikses altså. Men det er få i Norge som vet om en gratis måte. Men Omnius er gratis og virker som regel alltid. Ikke vær redd, det kan hvertfall ikke gjør problemet værre ;)

Endret av Olliw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...