Filip0 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg har lyst til å sette opp et automatisert mediasenter med LinuxMCE og styring av lys og diverse elektriske komponenter gjennom Z-wave eller lignende system. Har i første omgang lyst til å sette det opp i et rom, og lurer derfor på om noen har noen tips til hva, og hvor man kan få tak i utstyr og komponenter til et slikt system. Har sett mye på nettet, men føler at mye av produktene er laget for Amerikanske brukere, har også tenkt litt på trådløse røykvarslerer. Er også åpen for andre ting som kan være nyttige å ha i et slikt system. Er student, og har et begrenset budsjett. -Filip0 Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Har du prøved LinuxMCE før du går igang med dette prosjektet? eventuelt har du over middels kunnskaper til linux fra før av? Anbefaler deg sterkt å teste LMCE på en maskin før du kjøper for alt for store summer, det virker veldig bra på videoen på youtube osv. men det krever endel fikling og knoting for å få alt til å virke smertefritt. Tenkte bare jeg skulle si ifra. Lenke til kommentar
Filip0 Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Kan ikke si at jeg har erfaring med linux, men jeg er av typen som tar ting lett og klarer som oftest å finne frem til problemer og løsninger av meg selv. Har tenkt på linux, men siden de fleste spill bare er kompatible med windows, har det blitt med tanken. Har ikke tenkt til å kjøpe mye utstyr uten å prøve det først. Men atm så ser jeg på løsninger før jeg prøver på noe som ikke fungerer på grunn av liten tilgjengelighet på utstyr. Derfor er jeg ute etter norske eller skandinaviske sider som tilbyr ting jeg er ute etter. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Utstyr og komponenter diskuteres i Hjemmeautomasjons-tråden i elektronikk-forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå