morgan_kane Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei, har kommet inn på automatiseringsteknikk i Tromsø og begynte alt no å tenke på kordan det blir med stipend, så eg gikk inn på lånekassen.no og tok den støttekalkulatoren og fant ut at eg bare fikk 89000kr i lån. Det kan vell umulig stemme for det har eg ikke råd til, sitt her med 0kr på handa å det å ikke få stipend når man kommer til å bli borteboer blir nesten bare uaktuelt. Noen andre som har erfaringer med dette? er det en bug i systemet og at stipendet gikk inn under lån? Lenke til kommentar
Error404 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Når du ikke bor der postadressen din er registrert, så tror jeg 40% av "lånet" blir gjort om til stipend. Og om du ikke visste det, så vil jeg legge til at lånekassen sitt lånesystem gjør slik at du ikke begynner nedbetalingen før du er ferdig med studiene dine! Håper dette letter litt på situasjonen! Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Riktig. For de som tar høyere utdanning, blir grunnstøtten utbetalt som lån, og for borteboere (de som ikke bor hjemme hos foreldrene) blir 40% omgjort til stipend om man står i nok emner (60 poeng i året for fulltidsstudenter). Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 SÅ, borteboer er 40%, men hva blir da grunnstøtten? og hvordan blir det med reisestipend? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Grunnstøtten er på 89k skoleåret 2010/2011. Reisestipend blir automatisk regnet ut, men er ikke så mye å skryte av. Jeg får 250 kroner per semester, og det holder kanskje til bussbillett én vei i løpet av hele året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå