int20h Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Microsoft saksøker spammere Microsoft går til rettsak mot en rekke spammere i Amerika og Storbritannia. Bakgrunnen er at de har benyttet selskapets e-post adresser. Les artikkelen her. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 I Norge er det makedsføringsloven som sier at spam er ikke lov til privatpersoner, mens det er fortsatt lov å sende spam til bedrifter. En ting jeg lurer på... Jeg er jo ansatt i en bedrift. Betyr det at folk kan sende til min adresse@bedriften? Eller er det kun til "offisielle" adresser som ikke går til spesifikke personer? I så tilfelle er det ingen som kan spamme oss. Iflg. norsk lov... Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 de sender til alt og alle Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 de sender til alt og alle Nei, sier du det? Det var riktig nok ikke det jeg spurte om. Jeg spurte hva norsk lov mente, ikke hva folk gjorde. Men takk for at du prøvde. Det er ikke lett. Jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå