Dusnumbri Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei, Dette er saken. For en stund siden byttet jeg inn min 98mod mot en 2005mod hos en bruktbilforhandler. Bilen min hadde heftelser på 115.000,- og bilforhandleren skrev under på kontrakt at dem overtar heftelsene og skulle dermed ta over ansvaret for videresalg uten at det hadde noe mer med meg å gjøre. Dem skulle da selge bilen og nedbetale lånet og sånn som jeg forstod det var at dem overtok all ansvar for lånet. Og at dette ikke lenger var min bekymring. Derfor gikk jeg til innkjøp av en bil til 350.000,- hos dem. I ettertid solgte dem aldri bilen, eller nedbetalte på lånet som var avtalen siden dem overtok det. Og jeg sitter å betaler på lånet, siden långiveren mener det er ikke dems problem og at det er jeg som er ansvarlig for lånet. Så nå betaler jeg ned på to lån, og økonomien begynner å bli veldig stram. Har vært i kontakt med brukbilselgeren flere ganger og der sier dem at dette skal vi ordne men nå har det gått over 6 måneder uten at noe helst har skjedd. Hvilke rettigheter har jeg? Er jeg ansvarlg for lånet på 115.000,-? Hva bør jeg gjøre? Takknemlig for alle råd jeg kan få. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Hadde aldri i verden betalt ned det gamle billånet, hvis det står beksrevet i kontrakten din med forhandleren at de skulle ordne alt sammen, i tillegg følger heftelser bilen og ikke eier..høres ut som en useriøs bilforhandler Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Har du en skikkelig avtale på at forhandleren skal ta over heftelsene på bilen, så skal den gjelde. Hvordan det er med tinglysing er jeg derimot usikker på. Denne bør uansett flyttes til jus-delen av forumet, hvor du kan få skikkelige svar. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Hvis du har solgt bilen med heftelse til forhandler, vil heftelse flytte seg til ny eier. Om du også har kontrakt på forhandler som skal ta over heftelse, gjelder den også. Lenke til kommentar
Chrissi Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hei, Dette er saken. For en stund siden byttet jeg inn min 98mod mot en 2005mod hos en bruktbilforhandler. Bilen min hadde heftelser på 115.000,- og bilforhandleren skrev under på kontrakt at dem overtar heftelsene og skulle dermed ta over ansvaret for videresalg uten at det hadde noe mer med meg å gjøre. Dem skulle da selge bilen og nedbetale lånet og sånn som jeg forstod det var at dem overtok all ansvar for lånet. Og at dette ikke lenger var min bekymring. Derfor gikk jeg til innkjøp av en bil til 350.000,- hos dem. I ettertid solgte dem aldri bilen, eller nedbetalte på lånet som var avtalen siden dem overtok det. Og jeg sitter å betaler på lånet, siden långiveren mener det er ikke dems problem og at det er jeg som er ansvarlig for lånet. Så nå betaler jeg ned på to lån, og økonomien begynner å bli veldig stram. Har vært i kontakt med brukbilselgeren flere ganger og der sier dem at dette skal vi ordne men nå har det gått over 6 måneder uten at noe helst har skjedd. Hvilke rettigheter har jeg? Er jeg ansvarlg for lånet på 115.000,-? Hva bør jeg gjøre? Takknemlig for alle råd jeg kan få. Heftelser følger bil og ikke eier. Så dette skal i all hovedsak ikke være ditt probelem. Kan du si noe om hva slags heftelser det er snakk om? er det billån i bank eller er den leaset? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå