Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Da så. Angående DriverSweeper: Det kan være at hovedkortet ditt også har et chipset fra Nvidia, så da er det absolutt en fordel at du ikke krysser av for fjerning av driveren til denne, hehe ... Skulle du være uheldig å gjøre dette likevel, så er det ikke krise - du burdte ha den på cd/dvd'n som fulgte med hovedkortet/pc'en. Skummelt! Siden jeg ikke er veldig datakyndig er dette sånn som lager mageknip, hehe. Er der en måte jeg kan unngå å krysse av dette chipsetet når jeg kjører DriverSweeper? Mener du at jeg risikerer å måtte reinstallere hele Windows?? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Neida. Hva slags windows snakker vi, forresten? Lenke til kommentar
Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Neida. Hva slags windows snakker vi, forresten? XP Lenke til kommentar
thomit Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Ok, da er det denne driveren du har? Lenke til kommentar
Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Ok, da er det denne driveren du har? Jepp! Lenke til kommentar
Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Se over Aha! Sorry, gikk litt fort i svingene her! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Da er det bare å kjøre på med avinstallering på vanlig måte, rensing med DriverSweeper, installering av fersk driver. Hvis ikke det hjelper på problemet, så har du i hvert fall enn viss idé om at det ikke er driveren det står på. Lenke til kommentar
Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Se over Aha! Sorry, gikk litt fort i svingene her! Laster ned DriverSweeper nå. Hater exe-filer som jeg ikke kjenner, men etter litt googling ser den velbrukt ut. Leste om en som pleier å avinstallere alle nvidiadrivere for så å kjøre i safemode når han bruker Driversweeper. Er dette å anbefale etter din mening? Lenke til kommentar
Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Da er det bare å kjøre på med avinstallering på vanlig måte, rensing med DriverSweeper, installering av fersk driver. Hvis ikke det hjelper på problemet, så har du i hvert fall enn viss idé om at det ikke er driveren det står på. Der hadde du jo allerede svart på problemet. Så kommer spørsmålene som avslører hvor inkompetent jeg faktisk er.. Når jeg først skal avinstallere driverne, hvilken vei går jeg da? Hvis du ikke orker mer, så er du mer enn tilgitt og jeg kan vente til jeg får hjelp til denne biten! Du har vært en helt uansett! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Det er det herr eller fru DriverSweeper anbefaler, ser jeg, så ... ja. Normal avinstallering gjør man via kontrollpanelet - avinstallering av programmer ... tror jeg? Det er en stund siden jeg hadde XP Re-start, kjør driver sweeper. Installer. Endret 17. juli 2010 av thomit 1 Lenke til kommentar
Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Det er det herr eller fru DriverSweeper anbefaler, ser jeg, så ... ja. Normal avinstallering gjør man via kontrollpanelet - avinstallering av programmer ... tror jeg? Det er en stund siden jeg hadde XP Re-start, kjør driver sweeper. Installer. Haha! Jeg setter hele mikroformuen min på at det Mr. DriverSweeper! Men, du er herlig kjønnspolitisk korrekt! Kjører igang nå, og hvis du ikke hører fra meg igjen, vet du at det gikk rett vest. Lenke til kommentar
Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Eh... når jeg skal avinstallere Nvidia får jeg følgende valg: 1.Fjern alle Nvidia drivere inkuldert Display Panel 2. Fjern alle Nvidia drivere untatt D.P. Eller jeg kan velge begge eller ett av komponentene: Display Driver eller Ethernet driver Components. Gresk for meg, så hva sier Guruen? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Display driver. Visste ikke at Nvidia drev med ethernet-drivere, det var nytt for meg. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 En annen måte å gjøre det på, er å gå til Kontrollpanel - System - Device Manager ... som på norsk heter øhm ... enhetsbehandler? Sorry, har alltid hatt engelsspråklig windows. Der ekspanderer du Skjermkort, og dobbeltklikker på skjermkortet ditt. Under fanen Driver, finner du så nederst; Avinstaller. Lenke til kommentar
Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) En annen måte å gjøre det på, er å gå til Kontrollpanel - System - Device Manager ... som på norsk heter øhm ... enhetsbehandler? Sorry, har alltid hatt engelsspråklig windows. Der ekspanderer du Skjermkort, og dobbeltklikker på skjermkortet ditt. Under fanen Driver, finner du så nederst; Avinstaller. Fikk hele tiden feilmelding ved installasjon av DriverSweeper, så nå laster jeg ned den pure binary versjonen og ser om den funker... Endret 17. juli 2010 av Botryllus Lenke til kommentar
Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 En annen måte å gjøre det på, er å gå til Kontrollpanel - System - Device Manager ... som på norsk heter øhm ... enhetsbehandler? Sorry, har alltid hatt engelsspråklig windows. Der ekspanderer du Skjermkort, og dobbeltklikker på skjermkortet ditt. Under fanen Driver, finner du så nederst; Avinstaller. Fikk hele tiden feilmelding ved installasjon av DriverSweeper, så nå laster jeg ned den pure binary versjonen og ser om den funker... Den funket heller ikke... Now what? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Vel ... prøv likevel med en avinstallering og installering av driveren. Lenke til kommentar
Botryllus Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 En annen måte å gjøre det på, er å gå til Kontrollpanel - System - Device Manager ... som på norsk heter øhm ... enhetsbehandler? Sorry, har alltid hatt engelsspråklig windows. Der ekspanderer du Skjermkort, og dobbeltklikker på skjermkortet ditt. Under fanen Driver, finner du så nederst; Avinstaller. Fikk hele tiden feilmelding ved installasjon av DriverSweeper, så nå laster jeg ned den pure binary versjonen og ser om den funker... Den funket heller ikke... Now what? For å være mer spesifik: "Programmet ble ikke riktig initialisert (0x0000135)" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå