Gå til innhold

Apps: Iphone vs alt anna

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg endelig gå til innkjøp av en skikkelig mobil der jeg kan legge inn alt mulig slags apps og tull (ja vet.. men ja apps er tøfft.. ja..)

Iphone 4 er den jeg har tenkt mest på, pga der vet jeg at app store har veldig veldig mangen forskjellige apps du kan laste ned. Har jo gyro tingen sin og hele pakka :p

Hvordan er det med mengden apps til de andre mobilene? Har og sett litt på Samsung Galaxy S.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Android begynner tydeligvis å bli virkelig bra, men det jeg ser som ekstremt positivt er at det nå er sluppet

et verktøy for oss vanlige brukere for å lage våre egne apps.

Dette er jo ekstremt kjekt om du har visse behov som du ikke finner og bruker denne funksjonaliteten for å tilpasse telefonen maksimalt til dine behov.

http://www.amobil.no/artikler/lag_dine_egne_android-apps/77322

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg gikk fra en Iphone 3GS til en HTC Desire. Må virkelig si at appstore er flere hakk bedre enn android market. Om du ser i media så lanseres det nå apps for alt mulig, men det nevnes bare appstore apps. Vurderer sterkt å bytte bank, da jeg her om dagen så at Sparebank 1 har lansert enn app som gjør at man kan styre bankkontoen din. Ellers så er jo utvalget mye bedre. Jeg kommer nå til å gå tilbake til Iphone når Iphone 4 kommer ut, da det er alt for mange apps jeg ser på appstore som jeg vil ha. Gyroen i Iphone 4 er også spennende. Det er vel ca 240-250 k apps i appstore og ca 100 000 apps i android market.

Lenke til kommentar

Med iPhone har du ikke mulighet for å legge inn andre apps enn de du finner i App Store, med Android kan du legge inn hva du vil.

iPhone er polert og brukervennlig, men lukket og låst. Android er fullstendig åpent, men er ikke like finpusset som IOS (enda).

Lenke til kommentar

Som du ser, så er noen brukere som UrgeLol veldig fornøyd med Appstore til Apple , det lages utrolig mye programmer der inne ,så det er godt mulig du vil finne stort sett det du ønsker der.

Men så er det jo også det at man får litt mindre muligheter til å finne programmer som bryter med rettningslinjene til Apple, og sånn sett kan utvalget av visse type programmer være veldig begrenset om ikke-eksisterende...

Om dette er negativt eller ei for deg får du selv bestemme , men for meg har rettningslinjene og "mikrostyringen" til apple gjort at jeg holder meg Personlig langt unna produktene dems uansett hvor gode de er.

Dette er forresten en tråd som burde interesere deg :)https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1098973

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Så kan det også spekuleres i om kvaliteten på flertallet av appsene på Android sammenlignet med Iphone mtp. at Apple kontrollerer alt som blir sluppet på Appstoren der. En del av det som finnes på Android er...søppel rett og slett.

Selv gikk eg for HTC Desire, da Iphone blir en for lukket og kjedelig affære for min del.

Lenke til kommentar

Det viktige er egentlig ikke den totale mengden apps, men heller hvor mange gode og nyttige apps som er å få tak i henholdsvis på market place og appstore. Hva skal du med 30 apps som gjør samme nytten, når det holder med én? Har X10, og finner stort sett det jeg trenger av apps på market place, og har pdd kanskje prøvd 200-300 av appsene som ligger ute.

Søk litt rundt. Finner du et par spesifike apps du bare ha, og som kun finnes til en av plattformene bør jo valget være ganske greit :)

Lenke til kommentar

Både AppStore og Android Market inneholder uten tvil mye søppel. Man kan argumentere med at det finnes flere søppelprogrammer i AppStore ettersom de har flere programmer totalt, og forsåvidt er det riktig, men samtidig vil jeg påstå at det finnes flere høykvalitetsprogrammer i AppStore enn i Android Market.

Siste utsagn er basert på personlige erfaringer og preferanser, og jeg regner med at mange er uenige. Jeg regner også med at vi vil se flere programmer av høy teknisk og brukervennlig kvalitet i Android Market når de åpner for betalprogrammer her i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg regner også med at vi vil se flere programmer av høy teknisk og brukervennlig kvalitet i Android Market når de åpner for betalprogrammer her i Norge.

Det har du nok rett i. Jeg regner med at endel utviklere sitter på gjerdet og venter på at betal-markedet åpner. At dette ikke er på plass enda, er i bunn og grunn helt tragisk...

Lenke til kommentar

Hva mener du med at du kan legge inn hva du vil i android?

Du kan legge inn apps som du ikke finner på Android Market. Du kan legge inn apps som du har laget selv. Det kan du ikke på iPhone. Så kan man selvfølgelig diskutere i det uendelige hvor nyttig eller farlig det er.

Jeg vil ikke ha iPhone, rett og slett fordi den er for lukket. Det er min telefon, jeg har betalt for den, og det er jeg som skal bestemme over hva den skal gjøre og ikke gjøre, ikke en stormannsgal amerikaner.

Det totale antallet apps pr. idag, eller kvaliteten på disse, spiller mindre rolle.

Lenke til kommentar

Hva mener du med at du kan legge inn hva du vil i android?

Du kan legge inn apps som du ikke finner på Android Market. Du kan legge inn apps som du har laget selv. Det kan du ikke på iPhone. Så kan man selvfølgelig diskutere i det uendelige hvor nyttig eller farlig det er.

Jeg vil ikke ha iPhone, rett og slett fordi den er for lukket. Det er min telefon, jeg har betalt for den, og det er jeg som skal bestemme over hva den skal gjøre og ikke gjøre, ikke en stormannsgal amerikaner.

Det totale antallet apps pr. idag, eller kvaliteten på disse, spiller mindre rolle.

For deg kanskje. For meg spiller det en stor rolle, jeg vil ha ett stort antall apps, med høy kvalitet i dag. Jeg driter i om det senere blir bra, slik saken er med android marked akkurat nå. Blir som med X10'en jeg sendte i retur, noen lurte på hvorfor når det ville få oppdateringen til 2.1 senere i år, men jeg vil jo ha en telefon jeg er fornøyd med, nå. Så Desiren min har vært ett fint innblikk i Android og android market. Mye er umodent og men android er virkelig på tur opp. Så kanskje mobilen etter Iphone 4 igjen blir en android telefon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for alle svar.. Har stått mellom iphone 4 og galaxy s.. Har fått prøvd galaxy s litt, og må si det er en helt enorm telefon.

Men siden iphone 4 har dette gyroskopet, og jeg skal ha en slik mobil pga apps og slikt, så må det bli den.

Lenke til kommentar

Har hatt Androidtelefon i ca et år nå, og har aldri vært klarere på å skifte til iPhone. Argumentet med åpenhet og fri programvare holder ikke for fem flate øre når funksjonene svikter og brukeropplevelsen er elendig. Kanskje dette vil forandre seg når betalingsapps kommer til Norge, men foreløpig er Android Market full av dritt, og inneholder stort sett bare 12-åringers selvprogrammerte sudoku-spill med 50% reklame på skjermen.

Selv på apps som er laget for både Android og iPhone ser man at kvaliteten er totalt annerledes, noe Spotify og Facebook er eksempler på. Om dette skyldes dårlig SDK fra Google eller rett og slett tynne markeder for Android-telefoner skal ikke jeg spekulere i, men per idag er dette rene fakta.

Endret av Soulwax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...