Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

egendosering av cipralex

hobkgjg

Anbefalte innlegg

Etter min bestemor døde, fant jeg en eske med cipralex, der det sto MOT DEPPRESJON utenpå.

Det var kun 4 tabletter igjen. Planen er å ta disse når jeg føler meg neffor/må være litt positiv til ting. Har lest på nettet, og det virker ikke som om det er slik tablettene fungerer, eller ?

Hva tror dere som har brukt medikamentet, om å ta 5mg ( / mer eller mindre ) innimellom ?

Kommer jeg til å kjenne virkning, eller bare bli dårlig?

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du må ikke ta andres medisiner. Og fire 5mg tabletter med Cipralex vil du ikke ha noen effekt av, men du vil nok kunne få noen av bivirkingene.

Antidepressiva er tenkt som en kur, der en må ta den dosen som legen ha sagt du skal ta, og så lenge legen har sagt du skal ta dem. Det er ikke som hodepinetabletter, som du tar når du føler deg dårlig, og som du ikke tar når hodepinen er vekke. Det er mer å likne med en atibiotikakur, der du må ta hele kuren ut.

Cirpalex virker så seint at du ikke kan ta dem som noen "styrkedrikk" når det er noe vanskelig du står overfor. Ubrukte medisiner leveres til apoteket for destruering.

Mvh

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...