hobkgjg Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Etter min bestemor døde, fant jeg en eske med cipralex, der det sto MOT DEPPRESJON utenpå. Det var kun 4 tabletter igjen. Planen er å ta disse når jeg føler meg neffor/må være litt positiv til ting. Har lest på nettet, og det virker ikke som om det er slik tablettene fungerer, eller ? Hva tror dere som har brukt medikamentet, om å ta 5mg ( / mer eller mindre ) innimellom ? Kommer jeg til å kjenne virkning, eller bare bli dårlig? takk for alle svar! Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei Du må ikke ta andres medisiner. Og fire 5mg tabletter med Cipralex vil du ikke ha noen effekt av, men du vil nok kunne få noen av bivirkingene. Antidepressiva er tenkt som en kur, der en må ta den dosen som legen ha sagt du skal ta, og så lenge legen har sagt du skal ta dem. Det er ikke som hodepinetabletter, som du tar når du føler deg dårlig, og som du ikke tar når hodepinen er vekke. Det er mer å likne med en atibiotikakur, der du må ta hele kuren ut. Cirpalex virker så seint at du ikke kan ta dem som noen "styrkedrikk" når det er noe vanskelig du står overfor. Ubrukte medisiner leveres til apoteket for destruering. Mvh Dag Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Det tar en god stund før den ønskede effekten slår inn. Tar du de tablettene nå vil du enten merke ingenting eller få deg en liten bivirkning-cocktail. Ta dem med til et apotek for destruksjon. Lenke til kommentar
anitaL Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Du skal ikke bruke andres medisiner, gå til apoteket og få de destruert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå