Gå til innhold

Hvordan vite hvilke komponenter som er bra/ikke bra, og hvordan lære seg dette?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på hvordan alle dere flinke folk som kan alt om dette vet hvilke komponenter som er bra/ikke bra? Er det fordi dere ser på spesifikasjonene i forhold til pris,eller har dere lest utrolig mange anmeldelser, altså en anmeldelse til hver datakomponent? Jeg vil gjerne kunne mer, men kan ikke skjønne at å lese guider hele livet skal hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lærer av å lese. Da spesielt anmeldelser og spesifikasjonsliste.

 

Kombiner lesinga med litt egen og bekjentes erfaringer, litt PC mekking og vips så er du langt..

 

Selv lærte jeg mye av å bygge maskiner i nettbutikkene, da på komplett.no og slikt.. for da kan man ikke gjøre feil, gikk så over til å sette løse komponenter i en liste og få tilbakemelding, og nå så har jeg fått med nok til å bygge på frihånd hva som gir bang for the buck +++

Lenke til kommentar

Priser er ålreit å vurdere etter, men det er jo ofte slik at noen kjøp er bedre enn andre. Greieste fremgangsmåte (synes jeg) er å sette opp et budsjett for hver komponent (sånn ca) og vurdere alternativene i prisklassen opp mot hverandre. Det kan gjerne gjøres ved å lese uavhengige tester, f.eks. på hw.no. Pass på at du velger komponenter som er kompatible med hverandre før du kaster bort tid på å vurdere dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...