RedXIII Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Plutselig forsvant alle filene på harddisken min, jeg kjørte Scandisk (eller hva enn det heter under Windows 2000) og den gjenopprettet alle filene til chk filer. Jeg testet de største av .chk filene og fant ut at det var filmene mine, så det er åpenbart at filene er som før. MEN med svært ondskapsfulle filnavn (fra File0000 til File9999)... Er det noen måte å gjenopprette filene på eller må jeg ta den trege veien med å rename filer?? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Dette har jeg også lurt på i evigheter. har ikke opplevd at disse filene ble mer enn noen få kb så jeg har alltid slettet dem :o Fant ikke noe på M$'s support. kanskje du finner mer enn meg der, men dette er absolutt noe som må finnes ut av. du kan jo kanskje ta kontakt med M$ og spørre. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Konverter disken din til NTFS. Da slipper du mesteparten av slikt rot og surr i fremtiden. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 husker ikke url i farta men søk etter et program som heter "IRecover" med det kan du finne alt som har vært på disken, jeg brukte det med hell da det samme skjedde med meg. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Vet ikke om det bare er meg, men jeg har sluttet helt å bruke scandisk etter lignende uhell. Bruker nå andre programmer som jeg er mer fornøyd med og aldri har gitt meg lignende problemer (Norton, fixit, etc) Håper du får ordnet det! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har aldri skjønt poenget med Scandisk. Den redder liksom filene, men ødelegger de igjen ved å skifte navn og legge alle i roten på c:? Burde det ikke være en funksjon som gjennopprettet de? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har aldri skjønt poenget med Scandisk. Den redder liksom filene, men ødelegger de igjen ved å skifte navn og legge alle i roten på c:? Burde det ikke være en funksjon som gjennopprettet de? Enig! Har flere ganger brukt scandisk for å rette opp eventuelle feil, men ser ikke helt poenget med å lage en haug med fileXXXX-filer!?! Hva er vitsen med det!? Har av denne grunn sagt til folk at dem gjerne må bruke scabdisk, men for all del.......ikke fiks noe med den Lenke til kommentar
Tian Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Plutselig forsvant alle filene på harddisken min, jeg kjørte Scandisk (eller hva enn det heter under Windows 2000) og den gjenopprettet alle filene til chk filer. Jeg testet de største av .chk filene og fant ut at det var filmene mine, så det er åpenbart at filene er som før. MEN med svært ondskapsfulle filnavn (fra File0000 til File9999)... Er det noen måte å gjenopprette filene på eller må jeg ta den trege veien med å rename filer?? Sjekk denne linken her http://www.1-4a.com/rename/ Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har aldri skjønt poenget med Scandisk. Den redder liksom filene, men ødelegger de igjen ved å skifte navn og legge alle i roten på c:? Burde det ikke være en funksjon som gjennopprettet de? Kan vel ha noe med at de filene som Scandisc finner og oppretter har en ødelagt inode så den ikke finner ut av filnavnet? Lenke til kommentar
connect Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har aldri skjønt poenget med Scandisk. Den redder liksom filene, men ødelegger de igjen ved å skifte navn og legge alle i roten på c:? Burde det ikke være en funksjon som gjennopprettet de? Kan vel ha noe med at de filene som Scandisc finner og oppretter har en ødelagt inode så den ikke finner ut av filnavnet? Bare spør; Ligger ikke filnavnet i FAT (File Allocation Table) da? Og av den tabbelen skal det hele tiden finnes en reservekopi av.... ikke sant? Så selv om en inode er ødelagt, så skal vel likevell filnavnet ligge i backupen av fat.. ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå