s0lberg Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hvordan er egentlig trafikkreglene i Tyrkia? Vi tok taxi, å den holdt vel 80 km/t gjennom byen. Kjørte mot innkjøringforbudt, kjørte forbi alt å alle. Å gangoverfelt? Hva er vitsen? Er ingen som stopper for deg når du går der uansett, virket som det kun var til pynt. Fins det vikeplikt i Tyrkia? Å hvem har de vikeplikt for? Klarte å ikke å bli klok på reglene der. Så nå ikke ut som de hadde høyreregel isåfall. Så mer ut som de som hadde størst tute fikk kjøre først. Eller de kjøretøyet som var størst. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 De har nok trafikkregler, men om det er vanlig å følge disse reglene er noe helt annet. Da jeg var i Polen satt jeg på med en drosje hvor sjåføren ikke akkurat fulgte fartsgrensene, selv om de var tydelig skiltet. Hvis man først blir stoppet skal det vel heller ikke så mye til for å slippe unna. Det finnes utallige videoer på YouTube og lignende nettsider som har gjort at jeg aldri kommer til å sette meg bak rattet i en bil i østlige land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå