Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vet hva javascript er? jQuery er et "rammeverk" (bibliotek) som på en svært enkel måte lar deg utnytte javascript. jQuery inneholder en stor mengde ferdiglagde komponenter og funksjoner som man kan bruke uten å kunne javascript.

Et Google-søk på hva er jquery anbefales, spesielt resultat nummer to (PowerPoint-presentasjon).

Jepp vet hva javascript er. Så det du mener er at jeg kan bruke javascript i et html dokument hvis jeg putter jQery filen med html dokumentet ved å skrive inn en kode? (har funnet html koden..)

Lenke til kommentar

Alt du må gjøre for å kunne ta i bruk jQuery er å laste ned denne filen og inkludere den på nettsiden din:

<script type="text/javascript" src="sti/til/jquery-1.4.2.min.js"></script>

det har jeg gjort, men i den powerpoint greia på google så sier de at de ikke kan javascript, men bruker det ved hjelp av jQuery. Altså da har de vel en liste over javascript koder. Eller?

Lenke til kommentar

Den eneste forskjellen er filstørrelsen. I den minste filen er alle kommentarer og unødvendige linjeskift og mellomrom fjernet, noe som minsker filstørrelsen som igjen sparer datatrafikk. Det har lite å si hvilken fil du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...