Gå til innhold

Får ikke spilt Age of Mythology "LAN"

Anbefalte innlegg

Hei. For en liten stund siden kjøpte jeg Age of Mythology gold edition til meg selv og en venn. På grunn av multiplayer-problemer (Ubisoft har lagt ut CD-keys som allerede har blitt brukt av Age of Mythology-kopiene utgitt av Microsoft, slik at flere sitter på samme CD-key, men bare en person med samme CD-key kan spille samtidig), så vi tenkte vi skulle spille "LAN" via Hamachi. Ser ikke ut som om dette virker heller, vi finner ikke hverandre og den eneste guiden til å finne ut av problemet er 3 år gammel, og Hamachi har forandret seg vesentlig siden den gang, slik at guiden ikke lenger er aktuell.

For ikke så lenge siden prøvde vi t.o.m LAN ved å koble til alle PC-ene med internettkabler til en switch, men av en eller annen grunn funket ikke dette heller. Da fant vi hverandre, men vi fikk ikke koblet oss til. Var bare en melding som sa noe sånt som "attempting connection".

Er så mye rart med internett når det gjelder dette spillet at jeg nesten blir gal. Er det noen som har en løsning på hvordan vi kan spille via hamachi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten sak du kan prøve for å fikse på dette er som følger:

Kontrollpanel > (I Classic view)Nettverkstilkoblinger > Høyreklikk på din aktive lokale tilkobling, og gå til egenskaper > Installer > Protokoll > Og så legger du inn evt TCP/IP Protokoller som ligger der.

Har funket for meg ved liknende problemer. Et annet alternativ er jo som alltid å skru av brannmuren :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...