Kristy__ Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jada, jeg innrømmer det! Jeg er helt ny med Java! Tidligere er faring er med ASP og .net. Det jeg skal i gang med er et webprosjekt. I all hovedsak HTML, CSS, hente og skrive til database. SQL-databaser har jeg full kontroll på. For å gjøre det ekstra utfordrende har jeg lyst å inkludere Cassandra istedetfor en tradisjonell relasjonsdatabase. I første omgang trenger jeg ikke å lansere den public, bare kjøre alt på egen maskin. Føler det er mye som må installeres (Java, utviklingsverktøy, apache, jboss, databaseverktøy). Noen som har en enkel sjekkliste for hva jeg skal gjennom? Eller enda bedre: Finnes det noen ferdige image der hele greia er satt opp, sånn at jeg bare kan kjøre opp imaget? Lenke til kommentar
radlekatt Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Last ned Netbeans 6.9. Det finnes forskjellige bundles man kan laste ned, alt etter som hva man skal jobbe med. Bundlen merket "Java" inneholder både Glassfish og Tomcat. Førstnevnte er en fullblods applikasjonsserver (referanseimplementasjonen av JEE). Radlekatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå