lorry Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Sjekket prisen på adobe premiere, og den ligger på 7100,- pinnacle selger dv200 som inneholder ett firewirekort, og adobe premiere i tillegg til flere andre programmer for firetusen og noe. Pinnacle har også en pakke som heter dv500 som inneholder ett firewire kort pluss masse analoge inn og utganger for både analog og digital videoredigering. Denne pakken leveres også med premiere, og en enda større pakke tillegsprogrammer. Prisen på denne pakken er 8100,- hos Komplett. Skjønner ikke disse prisene. Er premiere utgavene som leveres med pinnacle reduserte utgaver, eller er det andre grunner til de lave prisene til pinnacle. Er produktene dv 200 / 500 gode totalløsninger i stedet for å kjøpe adobe premiere softwaren, og ett firewire kort i tillegg. Er det flere grunner enn de analoge mulighetene en får i dv 500 enn dv 200 som gjør at en bør velge pinnacle dv 500, er kvaliteten ellers lik. På forhånd takk for svar. Petter Uren Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Det spørs hva du skal bruke det til (feriefilmer o.l. eller mer "proffe" ting, feks musikkvideoer, reklame osv...) Til "vanlig hjemmebruk" skulle DV200 holde lenge. Er vel samme firewire-kortet som følger med i de andre Pinnacle-pakkene, men så er det jo som sagt med Premiere da. (Jeg har DV200 selv, kjøpte den i fjor vår.) Jeg har ikke vært borti noen andre utgaver av Premiere, men jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det er en vanlig fullversjon jeg har. (Premiere 6.0, står ikke noe om SE/LE, alle funksjoner er der, fullt sett med manualer, osv...) Har du derimot flere videokameraer, både analoge og DV (og kanskje noen mer proffe kameraer?) og vil satse fullt (kanskje starte et eget produksjonselskap?) så vil jeg vel anbefale DV500, men til vanlig hjemmebruk er det ingenting som forsvarer prisen på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå