-trygve Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Det er lenge siden jeg har kommet med noe her på bildekritikken, så nå er det på høy tid med et nytt bilde Brennvidde: Kort tele Blender: 5.6 (8?) Lukkertid: 1/250 s ISO: 200 Hvorfor svart/hvitt? Det føltes passende med svart/hvitt siden jeg var ute og testet nyervervelsen min: 50mm f/1.8 OM-system som er manuelt. Manuell kontroll av blenderen er også grunnen til at jeg er usikker på hvilken blender jeg brukte da jeg tok bildet. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg ser i allefall verden i farger, og dette blir rett og slett kjedelig uten farger (min mening, sikkert noen s/h freaks som liker det). Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Enig med Ingardj, farger tror jeg hadde hevet bilde. Men mulig enda sterkere konstraster i s/h hadde gjort seg. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 S/H fungere best til minimalistiske motiv, meine eg. Her passe det iallefall ikkje. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg er enig i at svart/hvitt ikke egner seg for alle motiv. Som sagt var det retromodus i anledning det nye gamle objektivet mitt som gjorde at jeg fotograferte i svart/hvitt den dagen. Når det er sagt, synes jeg bildet var vellykket. Det var derfor jeg valgte å legge det ut. Men det er mulig jeg har bladd litt for mye i dyre-/fuglebøker fra den tiden det var dyrt å trykke fargebilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå