AlecTBM Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei Jeg bor nå på en hybel som jeg skal flytte fra nå (har allerede sagt opp), men jeg lurer litt på dette med hva som er regelverket ang oppsigelsestid. Det jeg har (og som jeg har skrevet under på), er 3 mnd oppsigelsestid på en liten hybel til 4500kr/mnd, fortalte dette til en og han mente at det var altfor lenge til å være en sånn hybel. Noen som har noe kunnskap om regelverket omkring dette? klarte ikke å finne noe på nettet Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Tre måneder er helt vanlig oppsigelsestid, gjeldende dersom man ikke avtaler noe annet. § 9-6. Oppsigelsesfrist Oppsigelsesfristen skal være tre måneder til opphør ved utløpet av en kalendermåned. For leieavtale om enkelt beboelsesrom der leieren etter avtalen har adgang til en annens bolig, skal oppsigelsesfristen være én måned. Det samme gjelder for selvstendig leie av garasje eller bod. For leieavtale om lokale der leien er avtalt pr. dag, skal oppsigelsesfristen være én dag. Bestemmelsene i denne paragraf kan fravikes i avtale. Forøvrig finner du hele lovverket på http://www.lovdata.no. Endret 17. juli 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Takker, rart jeg missa lovdata.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå