Gå til innhold

Er denne et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

1) Jeg leter etter en Desktop-erstatter...

Batteri levetid, støy og vekt betyr lite (ja en desktop-erstatter)

Det var noen her som postet linken til denne maskinen.

Er den bra, eller finner jeg bedre? (Til ca 20 000 kr)

2) Bør jeg satse på Mobile prossesorer i en Desktop-Erstatter også, eller gjelder det mest for folk som trenger lengre bateri levetid og mindre støy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser grei ut den der ja!

Men en desktop erstatter helt konkret blir den aldri, det blir en bærbar PC aldri. Men den kan komme ganske nær! Kommer jo an på hva du vil bruke den til. Det er desktop prosessor i maskinen, og den kan man som regel bytte ut! Intel Pentium 4 3.06 er vel med HyperThreading også, det kan jo øke ytelsen på en del aplikasjoner som støtter dette. Men man mister ting som dobbel minnekanal, og ytelseskraftigt skjermkort. Samt 800MHz FSB, denne har nok 533MHz, 800MHz er helt enorm i ytelse.

Ellers er det ikke stort å si.

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar

hmm ja... Alltid det der med grafikk-kort...

Bærbare har vel alt untatt skjerm-kort som kan måles med desktop pc-er... (og skjerm-kort er noe av det viktigste når man skal ha bra 3-D ytelse)

PC-en skal jeg bruke til en del 3-D aplikasjoner så jeg trenger bra ytelse der...

Hadde vært billigere å bedre å kjøpe en desktop pc, men jeg reiser mye mellom to byer og pc-en må jeg dra med...

Er det mulig å eventuelt bytte ut skjerm-kortet senere?

2) Hva bør jeg velge av skjermkort i dag... eller bør jeg kanskje vente litt? (det haster ikke altfor mye)

Lenke til kommentar

største flaskehalsen på bærbare i forhold til en desktop er harddisken i dag!!

mange tror dette er pga at de har lavere omdreiningshastighet 4200 i forhold til 7200 men det er mye pga at platene er mye mindre i fysisk størrelse slik at de passerer lesehodet i mye mindre hastighet. Dette går utover lese og skrive hastighet.

Laver omdreiningshastighet går mest utover søketiden.

Selv om en 2,5" harddisk får 7200 omdreininger kan den aldri måle seg med en desktop 3,5" hdd.

Lenke til kommentar
ville heller bygd selv hos kjøpt hos pcmax.no easypc har vært helt horrible på support. har selv slitt lenge med et forskuddbetalt kamera,måtta ta kontakt med tv2hjelper deg og forbrukerombudet før det skjedde noe.tror dessuten du kan få det billigere der med lengre garanti.

Bygge en bærbar? tror det kan bli vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...