Gå til innhold

Jogge med håndleddvekter?

Anbefalte innlegg

Har et par slike vekter man binder på håndleddene liggende. Veier drøye kiloen hver av dem. Tenkte at siden jeg driver med boksing så er det kanskje ikke så dumt å ta på disse når jeg er ute å jogger?

Eller er det kanskje dumt og vil forsterke muskeltapeffekten man får av jogging? Når jeg først jogger kan jeg fort finne på å jogge i en time eller det tredobbelte.

Sikkert teit spørsmål, men ække så keen på å miste de få musklene jeg har om det skulle være tilfelle :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jogg uten du.

Ville nu heller varma opp med jogging og der etter gjøre styrke trening.

Og viss du vil belaste beinene og ryggen mer, så kjøp en god sekk. og pakk noen flasker med vann i sekken. (Helst ha noe tøy rundt flaskene, Klær etc)

Lenke til kommentar

Har et par slike vekter man binder på håndleddene liggende. Veier drøye kiloen hver av dem. Tenkte at siden jeg driver med boksing så er det kanskje ikke så dumt å ta på disse når jeg er ute å jogger?

Eller er det kanskje dumt og vil forsterke muskeltapeffekten man får av jogging? Når jeg først jogger kan jeg fort finne på å jogge i en time eller det tredobbelte.

Sikkert teit spørsmål, men ække så keen på å miste de få musklene jeg har om det skulle være tilfelle :p

Å herregud, hva er det folk snakker om!?

Hva i huleste er poenget med å jogge med vekter bundet til håndleddet? Forsterke muskeltapeffekten man får når man jogger, hva snakker du om egentlig!? Dette er deffinitivt en post som burde vært plassert i gullkorn-tråden, og ikke i noe trening og kosthold-tråd. jesus. Rundt håndleddene har du forøvrig minimalt med muskler. Skal du bli tjukkere i håndleddene må du bli fetere = mer fett. Herrejesus.

Jogg uten du.

Og viss du vil belaste beinene og ryggen mer, så kjøp en god sekk. og pakk noen flasker med vann i sekken. (Helst ha noe tøy rundt flaskene, Klær etc)

Har jeg lest en annen tråd, eller svarer du på noe TOTALT ANNET?

Lenke til kommentar

Å herregud, hva er det folk snakker om!?

Hva i huleste er poenget med å jogge med vekter bundet til håndleddet? Forsterke muskeltapeffekten man får når man jogger, hva snakker du om egentlig!? Dette er deffinitivt en post som burde vært plassert i gullkorn-tråden, og ikke i noe trening og kosthold-tråd. jesus. Rundt håndleddene har du forøvrig minimalt med muskler. Skal du bli tjukkere i håndleddene må du bli fetere = mer fett. Herrejesus.

Jogg uten du.

Har jeg lest en annen tråd, eller svarer du på noe TOTALT ANNET?

Er vel ingen grunn til å klikke. Når eg var yngre virka det ganske logisk at å feste sånne vekter rundt beina ville føre til bedre trening når eg jogga.

Muskeltap kan du få når du jogger, viss du jogger lenge nok..

Fins dummare tråder enn det her, og er ikkje en kandidat til gullkorn-tråden..

Han snakker ikkje om musklane rundt håndledda, han snakker om musklane i heile kroppen, og han har heller ikkje sagt han vil ha tjukkare handledd.

Og synes svaret til Nians var heilt fint eg, ka du ikkje skjønner?

Han foreslår å heller jogge som oppvarming, og begynne å trene styrke istedet. Og viss han først vil ha større belastning, så kan han bruke en sekk fylt med ting. Fint tips det.

Ka er egentlig problemet?

Lenke til kommentar

Altså, jeg trener mye styrke og slikt, er ingen mangel på det hehe. Tenkte bare det kunne vært en god ide for å øke utholdenheten litt i armene? Har brukt vektene før (bare hatt de på til daglig, under helt vanlige aktiviteter som feks skole eller venner) med stort hell mtp boksingen. Økte ganske bra i både hurtighet og utholdenhet. Men så meg nødt til å slutte med det, da disse vektene ikke akkurat luktet blomster etter noen dagers bruk :p

For ordens skyld var altså planen å binde de rundt håndleddene, ikke anklene :)

Og til deg figlio, hva er det du raller om?

Lenke til kommentar

Ja du kan gjere det med vekter og, men viss du trener for å bli en bedre bokser trenger du eksplosivitet. Og då bør du sjølvsagt ta færre reps.

Altså, når du bokser, så trenger du ikkje utholdenhet i armane, du trenger heilt vanleg utholdenhet som du får ved å jogge eller andre kardio-aktivitetar.

En fint tips for deg vil vere push-ups med strikk, berre sjå på sandvikstraining.com. Mange fine artiklar om det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...