lolarorsos Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 For en uke siden berte jeg ved i skogen. Da jeg løftet en kubbe fant jeg en tynn slange/orm som hva ca 15 cm lang. Den var rød med en tynn svart stripe nedover ryggen. Vet noen hva slangen/ormen heter. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Vi har 3 typer Orm/slage i Norge: Huggorm Buorm Slettsnok Ingen av disse passer din beskrivelse. Ellers regner mange Stålorm for en orm/slange, men det er egentlig en øgle. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Kan det ha vært en salamander? Hvis du finner dyr som ikke hører hjemme i vår fauna skal du ta kontakt med Mattilsynet. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Ingen salamandere i norsk fauna som passer beskrivelsen heller. Lenke til kommentar
lolarorsos Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 jeg prøvede og ta den opp og den hadde ikke bein. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Storeria occipitomaculata (northern eller florida redbelly) muligens? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Det er jo ikke noen "norsk" slang da Men veit jo aldri hva folk har satt ut heller... Lenke til kommentar
lolarorsos Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 det var ikke den slangen heller:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå